Korbas lilla gryt
Du är inloggad som Gäst tillsammans med 0 medl. 0 och gäst(er) inga nya meddelanden
Forum / Gryningstid /


Skrivet 2007 20/3 09:29 Quote

Gryningstid är enligt mig ett fantastiskt mud med oändliga möjligheter. Dock saknar det en aktiv spelarbas. Jag ser ändå att Ninjamud(svmud) har ett betydligt högre antal aktiva spelare.
Min fråga är, vad är det som gör Ninjamud roligare än Gryningstid?


Skuggmannen
Betatestare
+
Inlägg: 24
Skrivet 2007 20/3 11:52 Ämne Quote

En liknelse kan nog förtydliga bäst:

Bara för att 17 miljoner flugor äter bajs betyder det inte att det är bästa maten eller rätt att göra.

Mer än så behöver inte sägas.

Alendiel
Skrivet 2007 20/3 17:14 Ämne Quote

Sämsta liknelsen jag har hört. Avspeglar tydligt tankeverksamheten hos dig, Skuggmannen.


Skrivet 2007 20/3 19:36 Ämne Quote

Jag får be om ursäkt, jag gjorde misstaget att glömma bort att majoriteten NinjaMUD-anhängarna som skriver och läser här saknar förmågan att föra mogna diskussioner och bedriva hjärnverksamhet så jag förtydligar ännu mer:

Att avgöra hur "roligt" eller "bra" något är efter antalet anhängare är ett dåligt sätt att göra det på. Se bara på nazismen. Nazismen har många anhängare men vilken vettig människa som helst kan se att nazismen är korkat och hemskt. Majoriteten (dock inte alla) av nazisterna är idioter, hemska och absolut inte roliga människor. Varav antalet inte säger någonting om att nazismen skulle vara rolig eller bättre än något annat med färre följeslagare.

Och för att då tillämpa detta till denna diskussion: Att GryningsTid har färre spelare än NinjaMUD gör inte NinjaMUD "roligare" eller ens "bättre". Lyssnar man på vad många spelare som prövat (-prövat- då de tyckte NinjaMUD inte höll några löften om förbättring och slutade spela) NinjaMUD säger så är det att nästan alla idlar större delen av tiden, det finns många jobbiga bråkstakar och småglin (NinjaMUD fattade uppenbarligen inte innebörden av att folk bannlystes) och näst intill alla vettiga människor har försvunnit därifrån.

Så vi har både ett exempel och folks yttranden som stärker att NinjaMUD inte kan anses som "roligt" bara för att det har många anhängare. Det är snarare kusligt att de lyckats samla så många idioter på samma plats.

Och ja, jag är medveten om att detta inlägg kommer att få barnsliga och meningslösa försök till påhopp som svar från de klassiska NinjaMUD-anhängarna, vilket bara kommer att stärka det jag skrivit i detta inlägg, varav denna diskussion är slutdiskuterad för min del.

MvH Skuggis.


Skrivet 2007 21/3 14:19 Ämne Quote
Min fråga är, vad är det som gör Ninjamud roligare än Gryningstid?

Jag tror inte att det handlar om att NinjaMUD är roligare. Det är bara det att folk väljer att hänga där de kan chatta fritt. Jag har fått känslan av att Gryningstid är mer åt rollspelshållet medan NinjaMUD (eller SvenskMUD) är mer ett socialt verktyg – ungefär som att hänga på en IRC-kanal.

Bregalad
Skrivet 2007 22/3 10:11 Ämne Quote

Vore bra att veta var "rättorickern" MUDar. Så man vet var man INTE ska logga in... Kan väl aldrig vara Gryningstid i alla fall?

Pripps
+
Inlägg: 15
Skrivet 2007 26/3 19:41 Ämne Quote

För er som undrar så kan jag säga att det är helt olika. Personerna på Gryningstid är sjukt mkt mer seriösa än på Ninjamud. Dessutom! Tycker jag att det är bättre personkemi på gryningstid så skulle ni börja där vore det nog ett av dom bästa valen ni kan göra, ja.


Skrivet 2007 27/3 22:26 Ämne Quote

Detta är det sämsta som någonsin har existerat i världshistorien. Vore jag smart hade jag valt att inte skriva något men jag är på gott humör och vill be samtliga Ninjamud-anhängare (som så småningom när polisen tar hand om detta säkerligen kommer logga samtligas adresser i väntan på förhör och åtal) Jo vart var jag, jo jag vill be er samtliga dra åt helvete och när ni hamnar i helvetet ska ni försöka hitta utgången på egen hand.

Asmodeus, Bokne, Astaroth och alla andra små tomtar: Dra åt helvete, ni är den typiskt klassiska sociopaten som säkerligen umgås mycket för er själva. Ser ingen kontrast till det verkliga livet utan isolerar er hemma och talar om saker inte världen bryr sig ett skvatt om.

Dra åt helvete och gud välsigne dig!

Ulf Ekman


Skrivet 2007 28/3 12:55 Ämne Quote
Detta är det sämsta som någonsin har existerat i världshistorien. Vore jag smart hade jag valt att inte skriva något men jag är på gott humör och vill be samtliga Ninjamud-anhängare (som så småningom när polisen tar hand om detta säkerligen kommer logga samtligas adresser i väntan på förhör och åtal) Jo vart var jag, jo jag vill be er samtliga dra åt helvete och när ni hamnar i helvetet ska ni försöka hitta utgången på egen hand.

Asmodeus, Bokne, Astaroth och alla andra små tomtar: Dra åt helvete, ni är den typiskt klassiska sociopaten som säkerligen umgås mycket för er själva. Ser ingen kontrast till det verkliga livet utan isolerar er hemma och talar om saker inte världen bryr sig ett skvatt om.

Dra åt helvete och gud välsigne dig!

Ulf Ekman

Sociopat. Snyggt skrivet och eftersom det inte finns någon medicinsk förklaringen till begreppet så kan man ju använda det hejvillt och precis hur man vill, precis som du har gjort.

Varför är du desperat och sjukligt förälskad i SvenskMUD? Det finns ingen hejd på dig.

"Ser ingen kontrast till det verkliga livet utan isolerar er hemma och talar om saker inte världen bryr sig ett skvatt om."
Självinsikt... Hallå? någon? hjälp?

Vill påpeka att polisanmälen inte kommer leda till någonting alls. Det ligger arkiverat och nerfläckat med kaffe och bullar.
Varför? Det är bara text i nonprofit-syfte.


Skrivet 2007 28/3 12:35 Ämne Quote

Gnäll, gnäll gnäll... Den här tråden handlar om GT förövrigt. inte Ninjamud


Skrivet 2007 29/3 00:52 Ämne Quote

Ja. Vill vi bråka om erövrandet av svmud osv osv, kan vi kanske göra det i en annan tråd?


Skrivet 2007 29/3 08:01 Ämne Quote

Skulle bara vilja påpeka att Svmud inte är "erövrat". Erövring kräver att orginalet är det som körs. Dels är NinjaMUD en enormt tarftlig kopia av Svmud vilket bara det räcker för att bevisa att det bara är ett plagiat, en kopia av Svmud.

Samt att om man nu vill påstå att Svmud blivit "erövrat" så måste man även kunna påstå att Svmud aldrig öppnar igen. Sist jag hörde har inte Svmud sagt att de stängt för alltid.

Vill man diskutera NinjaMUD kan NinjaMUD skapa sig en egen hemsida (vilket de uppenbarligen är inkapabla till då de hänger här) för diskussionerna. Denna sida berör originalet SvenskMUD. Och denna tråd handlar som sagt om GT.

GT är för övrigt roligare än NinjaMUD utan tvekan. Fast å andra sidan, alla MUD i hela världen är roligare än NinjaMUD, så jag förstår inte riktigt varför man skulle diskutera det.

Morfus
Skrivet 2007 29/3 08:52 Ämne Gryningstid Quote

Någon som vet varför Gryningstid inte funkat de senaste dagarna? När kommer det upp igen?


Skrivet 2007 29/3 11:36 Ämne Quote

"...Dels är NinjaMUD en enormt tarftlig kopia av Svmud..."

De kanske hade en dålig ftpklient!

Pripps
+
Inlägg: 15
Skrivet 2007 29/3 11:56 Ämne Quote

Tja, vi är fler som undrar Morfus. Var likadant för ett par dagar sedan tror det är servern eller något som spökar! förhoppningsvis kommer det upp snart. :)

Bregalad
Skrivet 2007 29/3 12:14 Ämne Quote

Läser inte skaparna/ärkemagikerna på GT och SvenskMUD inlägg på Grytet? Grytet verkar ju vara ett rätt aktivt forum, så det vore kanske en idé att informera här om ingen annanstans...

Lez
Skrivet 2007 29/3 14:58 Ämne GT på nedräkning? Quote

Gryningstid är enligt mig ett trevligt tillhåll med möjlighet till goda äventyr och karaktärsmöten. Tyvärr verkar det som GT inte funkar. Har det gått samma öde till mötes som svmud. I så fall finns ju inga öppna mud på svenska längre.
/Lez.

Morfus
Skrivet 2007 29/3 17:27 Ämne Gryningstid Quote

Trist. Här har man gått utan mud i flera år och sedan när man vill tillbaka är svmud nere och sen när man hittar gryningstid så dyker det några dagar senare... Vart är världen på väg?

Nazral
Skrivet 2007 29/3 19:31 Ämne Quote

Gryningstid dyker säkert upp igen vilken dag som helst nu.

Rydion
+
Inlägg: 8
Skrivet 2007 31/3 08:27 Ämne Quote

GT ligger nere pga att servern bytt DNS eller vad som nu hänt... Iallafall gick inte problemet att lösa annat än om man var fysiskt vid servern som står hos Darein. Darein i sin tur var i finland men borde vara hemma när som helst och fixa problemet :) Så det kommer så snabbt som möjligt!

Rydion
+
Inlägg: 8
Skrivet 2007 31/3 08:58 Ämne Quote

Sådär. GT är uppe igen. Fungerar på den vanliga adressen om 12-24h.
Tills dess kan de otåliga logga in via 213.114.36.248

Morfus
Skrivet 2007 9/4 16:09 Ämne Quote

Bra. Jag längtar efter äventyret.

Gryningstid

Enraders...
[3/4 21:44] <Kvast1> svenskmud.com 2046, kom och spela
[2020-05-10] <Xelniga> Gott att svmud lever 2020
[2019-01-03] <Rofer> Först i år!
[2018-08-21] <Advendosa> Lotsar: Verkar lurt. Men ha lite tålamod. Borde lösa sig snart.
[2018-04-18] <Gandor> YEAH!
[2014-08-23] <Froddo> Kom och lira igen!
[2014-08-23] <Froddo> http://akt3.svmud.se/
[2014-08-23] <Froddo> https://www.facebook.com/ groups/315469728629593/
[2014-08-23] <Froddo> KUNG!
[2011-07-31] <Budbäraren> Och ett webgränssnitt finns det minsann det med. Surfa in på 88.80.20.26.
[2011-07-31] <Budbäraren> SvMUD är tillbaka på 88.80.20.26:2046!
[2011-07-30] <Aroos> Aroos was here!
[2011-06-12] <Rivfader> Brumm.
[2011-03-26] <Balin> Balin was here.
[2010-06-12] <Fuerza> ja zmud vägrade på min med... cmud? det får jag kolla upp :) Tack jaak!
[2010-06-10] <Jaak> Cmud funkar till w7 och zmud funkar ibland, gör inte det på min dator, men på min brors
[2010-05-28] <Fuerza> Någon som vet någon MUDklient som funkar till win7?
[2010-01-09] <Fenix> :&
[2009-10-02] <Morgoth> Ibland längtar man tillbaka till gamla svmud... good times.
[2009-07-20] <Bachus> Ja jävlar, tiden går.... Snart sitter man där med sixten i höger och underar vart tiden tog vägen...
[2009-05-31] <Handfaste> saknar alla muddare
[2009-05-13] <Winter> Tjaaaa! Saknar er alla! Vi borde dricka sprit och äta pizza någon gång!
[2009-05-01] <Theresia> wiiho! hur är läget med er? lyssnade av en händelse på lite musik som skrek MUD så ja var tvungen att komma och hälsa på. puss!
[2009-04-21] <Bachus> Det var ett tag sedan, ärade muddare. Meep meep
[2009-04-20] <Lotsar> Är Gryningstid nere igen?
[2009-04-07] <Rofer> Nu gick den definitivt under. Utan förvarning.
[2009-03-17] <Jaak> Hej, gick världen under?
[2009-03-16] <Gaash> uppe igen! hurra!
[2009-03-15] <Gaash> Det varade inte länge :/
[2009-03-15] <Sokar> Muddet är uppe igen.