Korbas lilla gryt
Du är inloggad som Gäst tillsammans med 0 medl. 14 och gäst(er) inga nya meddelanden
Forum / Mudskvaller / Svmud stängt

Peregrin
+
Inlägg: 1
Svmud stängt
Skrivet 2006 16/12 15:32 Quote

Någon som vet hur allvarligt menat "kanske för gott" kan tänkas vara? Jag som just börjat igen!


blackorc
Skrivet 2006 16/12 15:59 Ämne Svmud stängt Quote

Yeah.. Precis när man funnit vägen tillbaks till Svmud är det någon som får det stängt :\

Blackorc
Skrivet 2006 16/12 18:32 Ämne Svmud stängt Quote

mmmpf

Connected to host svmud.lysator.liu.se
Den mammondespotiska diktatur ni känt som SvenskMUD är
befriad av folket och finns numera som fri republik på
följande adress:

dataninja.net 3000

Lycka till i den nya världen.

Rofer
+
Inlägg: 9
Skrivet 2006 16/12 21:12 Ämne Svmud stängt Quote

Underbart.

Zorak
Skrivet 2006 16/12 23:35 Ämne Svmud stängt Quote

Jag var ju nästan lite tillbaka... :S Dessutom spelar det ingen roll om jag var det eller ej, nog för att muddare kanske inte ligger högt på näringskedjan... men nöten som förstör för muddare borde ju skjutas på öppen gata...

froddo
Skrivet 2006 17/12 03:15 Ämne Svmud stängt Quote

Pinsamt....

Ederion
+
Inlägg: 5
Skrivet 2006 17/12 08:35 Ämne Svmud stängt Quote

Jag försöker och försöker, men nej; jag finner fortfarande inte ord...

Skuggmannen
Betatestare
+
Inlägg: 24
Skrivet 2006 17/12 11:56 Ämne Svmud stängt Quote

Som alltid förr kommer inte Svmud att ge sig på grund av en socialt missanpassad persons besatthet av att leva genom svmud. Så besatt att han faktiskt stjäl det för att få leva i det istället för att skapa sig ett verkligt liv. Det är bara en tidsfråga innan svmud öppnar igen. Visst, det kanske endast öppnas för att stängas. Men det lär inte stänga på grund av en så ynklig varelse som honom. Bara att vi väntar och lutar oss tillbaka medans de bestämmer sig för om de skall öppna på obestämd tid igen eller om de skall öppna för att stänga.

Zop
+
Inlägg: 10
Skrivet 2006 17/12 13:02 Ämne Svmud stängt Quote

Asmodeus kan stjäla den fysiska delen av SvenskMUD, men dess själ får han aldrig. Det som gjorde SvenskMUD var trots allt till största delen de som spelade, eller helt enkelt bara hängde, där och andades SvenskMUD varje dag.

Jag tror tyvärr att detta är sista spiken i kistan för SvenskMUD -- och även om det kommer tillbaka, så kommer det aldrig att vara sig likt igen efter detta. Jag vet inte om jag kommer att kunna motivera mig själv att spela igen i alla fall.

Tack för den tid som har varit. Vi kanske ses igen någon gång framöver...

Med vänliga hälsningar,

Stigfinnare Zop

Advendosa
Skrivet 2006 17/12 13:56 Ämne Svmud stängt Quote

Fidel Castro FTW.

Asmodeus
Skrivet 2006 17/12 14:14 Ämne Svmud stängt Quote

För att klargöra för de som inte är insatta i händelseförloppet som ledde till denna inkarnation av SvenskMUD:

Detta är en effekt av att Gambit, antagligen för gott, stängde SvenskMUD. Han och Magnus har länge vanstyrt SvenskMUD till den grad att vi har fått positiv respons även från gamla seniormagiker. Makten är överlämnad till folket igen och jag anser att detta åtminstone är bättre än att inte ha något SvenskMUD överhuvudtaget.

Mer finns att läsa på äventyrargillets tavla i den nya världen.

Hälsningar
A.


Skrivet 2006 17/12 16:34 Ämne Svmud stängt Quote

Citat: "..effekt av att Gambit, antagligen för gott, stängde SvenskMUD..". Och varför stängde han SvMud? Pannben!! Synd att vissa glin inte kan hålla tassarna i styr.

Tiarana
betatestare
+
Inlägg: 1
Skrivet 2006 17/12 16:55 Ämne Svmud stängt Quote

Det är tråkigt att Svmud är stängt.
Det kan nog många hålla med om.

Jag säger inte att jag inte är ledsen, för det är jag, det är en era som kanske går mot sitt slut.

Men har ni varit inne på ninjanet?

Stämmningen är otrolig. Den stämmning som är där nu, har inte funnits i Svmud på många år.

Alla gör sina val, och jag kände att jag ville se vad som hände där inne.

Ni gör era val.

Kanske öppnar Svmud igen. Vem vet hur framtiden blir?

Skuggmannen
Skrivet 2006 19/12 14:30 Ämne Svmud stängt Quote

Det är tragiskt med de som faller för Asmodeus manipulation om att "svmud stängt", "stämningen blivit värre" etc när det är han m.fl. som orsakat stämningen i första taget.

Hur tror ni stämningen blir när den okunnige Asmodeus och CO inte kan ge folkmassan allt de kräver för sina nöjen? När Asmodeus och bunten blir bittra dikatorer för att de inte vill eller kan ge folket det de vill ha, och för att folk förolämpar dem? Och sedan lär säkerligen folk hacka den servern också, hur bra blir stämningen där då?

Falska Svmud är endast till för svagsinta, folk som inte kunde åstadkomma något i verkliga svmud och som inte insåg hur bra riktiga svmud egentligen är. Nog för att magikersystemet försvann och bidragsfaktorn var sjukt låg. Men falska svmud är en exakt kopia av äkta svmud, varför hylla det falska när det gör plagiat på det äkta?

Jag sörjer med de som tror att de faktiskt kan åstadkomma något i det falska svmud. Det enda som är sant i nya svmud är diktaturen.

Bachus
+
Inlägg: 2
Skrivet 2006 19/12 18:50 Ämne Svmud stängt Quote

Är självklart besviken på Asmoplutt och co. Men är mer besviken på folk som bara finner sig i vad som skett och muddar vidare på en kopia av SvMud. Åh gud vad bra, vapen slits inte... herre gud vad jag ska skaffa EP... Riktiga SvenskMud var som att pumpa på en läcker donna hela natten. Det ni skitskallar gör är att runka med vänstran bakfulla med era morsor sittandes på ansiktet.

Advendosa
Skrivet 2006 19/12 20:07 Ämne Svmud stängt Quote

Ett väldigt intelligent inlägg från ovan.
Bidragsfaktorn låg? Hah. Nästan en underdrift.
Så mycket som händer i muddet nu har inte hänt på många år.
Känns inte som detta leder någonstans.
Ni som väljer att inte muddar, struntar i det.
Vad gäller de andra så önskar jag er lycka till.

/Advendosa - Välvilligt inställd.

Bachus
+
Inlägg: 2
Skrivet 2006 19/12 20:35 Ämne Svmud stängt Quote

Bidragsfaktor hit och bidragsfaktor dit. Att ens diskussionen finns är tragiskt, det är ju solklart för en normalt funtad människa. När blev det okej med stöld? Får man göra precis vad man vill bara för att man anser att man blivit felaktigt behandlad? Jäklar vad 'spännande' det skulle vara om alla resonerade så. Jag tänker inte ödsla någon större energi på det som inträffat, men hoppas att dom som begår orätt får sitt.

Korba
admin
+++
Inlägg: 147
Skrivet 2006 20/12 07:35 Ämne Svmud stängt Quote

Oerhört tråkigt att vi skall få vara med om detta ännu en gång.

---
Korba
Stödjare
Skrivet 2006 20/12 21:44 Ämne Svmud stängt Quote

Sluta klaga, detta är något man borde ha förutspått sedan länge. Om inte intresset och engagemanget från de förra skaparna fanns kvar då kunde man ju lika gärna stänga ner hela skiten och finns chansen att finslipa och göra det som det var förr, fast ännu bättre, då ska man kunna göra det. Det har redan skett tusentals förbättringar sedan det förra stängdes ner som kunde ha fixats på mindre än en timme, så där har ni engagemanget från de som ansvarade över det tidigare. Det är fritt fram även för f.d. skapare att börja komma in och sätta igång igen, men jag antar att de är rädda att denna "olagliga" handling, genom att stjäla lite text, som jag tror polisen egentligen inte prioriterar när det gäller brott i första hand. Sen vet ju ingen huruvida det egentligen gick till på. För tydligen så har "Gambit" sagt att han helst vill slippa vagarö och det nya vv-gillet så då verkar det ju som han har gått med på det från första början. Detta är något man fick vänta sig eftersom all tid kommer gå till gryningstid numera. Inget illa om Gambit, men jag lägger upp en teori, i såna fall borde hela "skiten" redan vara nedstängt egentligen.

Jag tänker fortsätta, tror att de gamla surburkarna kommer komma tillbaka förr eller senare, annars är det bara att skippa det.

Se det som en utmaning istället.

Mig

Star
Skrivet 2006 20/12 21:49 Ämne Svmud stängt Quote

Orka bry sig, vill man fortsätta så får den personen göra det, vill man inte OCH faktiskt har ett liv också och gör annat utan att hänga upp sig på sånna här småsaker, som mud och har ett socialt umgänge så gör man det istället, brottsligt i all ära men men.. jag lägger mig inte i iallafall.. jag fick chansen att börja spela vanliga svenskmud igen långt innan det blev stulet, men jag har inte lagt ner tid på det eftersom jag anser att det var något jag växt ifrån, men jag har gamla vänner där och så.. än sen liksom.. det enda jag skulle kunna tänka mig är att vara med och skapa ett mud, annars är det inte så mkt för mig, slakta slakta, räkna erfarenhetspoäng, timmar timmar onödiga timmar... rollspelskänslan, den får vi hoppas dyker upp, om jag nu väljer att fortsätta.. men ärligt ja jag vet inte.. men lite ord från mig iallafall.. en gammal avskydd spelare

/Star

Zop
+
Inlägg: 10
Skrivet 2006 21/12 17:18 Ämne Svmud stängt Quote

Det är lustigt att se att denna stöld försvaras antingen av personer som var raderade i SvenskMUD sedan länge eller av personer som skriver här under pseudonym. De förstnämnda kan jag förstå varför de jublar av glädje, men hur är det med er andra -- skäms ni eller är ni rentutav rädda att bli straffade om SvenskMUD någonsin öppnar igen? Oavsett vilket så har ni förlorat min respekt.

Advendosa
Skrivet 2006 22/12 11:32 Ämne Svmud stängt Quote

Alla skall straffas, alla ska piskas.
Precis som den "goda" tiden från förr.
Jag håller fullständigt med Zop.
Straff är mycket bättre än resonemang, eller hur?
Att försöka medla har aldrig legat i skaparnas intresse. Nu blir det ju förhoppningsvis lite ändring på det. Sedan förvånar det mig att se vissa som skriver i denna tråd, skrika ut sin ilska över världen för att muddien håller på att förbättras. "det nya är skit, att ni inte skämms för att ni spelar här, etc"

zop loggar in.


Skrivet 2006 22/12 11:38 Ämne Svmud stängt Quote
zop loggar in.

Anledningen till att jag loggade in var för att se vilka som är dumma nog att gå på era lögner om ett bättre SvenskMUD, så att jag vet vilka jag inte behöver prata med i fortsättningen.

God Jul och god fortsättning...

Dolpid
Skrivet 2006 22/12 19:13 Ämne Svmud stängt Quote

Har någon hört vad Linus sagt om det hela? Skulle vara intressant.

Om det nu ändå finns ett fungerande SVmud som folk ansluter sig till känns det väl onödigt om folk ska sätta sig emot detta, big deal? Dessa som sedan väntar på att riktiga SVmud öppnar (om det öppnar) kommer förmodligen se att det inte är så många som ansluter sig dit. Det kommer bara skapa en splittring mellan muddare och då blir det verkligen inte som förr. om nu de gamla gudarna inte gjorde särskilt mycket eller brydde sig kanske det är på tiden att det blir lite förnyelse. Men om Linus är emot det hela är jag inte riktigt säker på vart jag står. Det är ju ändå hans projekt och om han vill stänga ned det är det upp till honom.

Skuggmannen
Betatestare
+
Inlägg: 24
Skrivet 2006 22/12 19:43 Ämne Svmud stängt Quote

Om dom som "skapar" nya svmud nu är så duktiga så förvånar det mig att de är så inkapabla att de inte kunde starta ett eget mud.

De ändringar som görs i falska Svmud är så kallade "kortsiktslösningar". Folket blir glada en stund, men ledsnar fort och vill sedan återfå det som var förr. När allt blir för enkelt så vill man inte köra längre. Och så skall nya areor och saker tydligen skapas. Fullständigt oöverraskat att de satsar ännu mer på att åtgärda fel saker. Eloge till idioti är vad man kan kalla det.

Förvånar mig föga att det är de främsta idioterna som försöker sätta sig på en tron här på Grytet, jag behöver nog inte nämna någon vid namn då idioten alltid försökt låta smart men alltid har misslyckats (fast eftersom du är för dum för att inse, det är dig som menas Advendosa).

Lyckats man bli bannlyst och raderad i äkta svmud så fanns det vettiga skäl. Det enda de fånen kan vänta sig i falska svmud om Asmo skall hålla löftet om att "bannlysa de som missköter sig" är att de bannlyses återigen. Ni är inget annat än inkapabla idioter som varken lärt er att skaffa er ett riktigt liv eller att uppföra er.

Att ni bannlystes i sanna svmud en gång i tiden borde varit ett tecken som sade "skaffa er ett liv". Att ni stödjer det som stals nu är tecken nummer två. Fast å andra sidan, trevligare att ha er framför datorn hela livet. Då slipper ju trots allt världen träffa er.

Sanna Svmud dör aldrig ut.

Dolpid
Skrivet 2006 22/12 20:47 Ämne Svmud stängt Quote

Är det inte värt en chans? En del tycks helt ha låst sig och utan att testa det nya bildat sig en uppfattning. Du kan inte veta om lösningarna är kortsiktiga eller inte. Släpp stoltheten och ge det en chans, sedan är det helt ok att ge kritik om ens uppfattning verkligen stämde.

Känns det inte som att hela den här grejen har blivit en aning överdramatiserad? Känns som att vi hamnat mitt i en dokusåpa från 5:an.

Ederion
+
Inlägg: 5
Skrivet 2006 23/12 09:08 Ämne Svmud stängt Quote

Vad jag inte förstår är hur folk kan trivialisera stöld till den grad att man stöder den och hyllar tjuvarna som några slags "revolutionärer". Om det blir splittring när SvenskMUD öppnas igen, beror det inte på oss som är trogna SvenskMUD utan snarare ni som är det otrogna och speciellt de som våldtagit det!

Jag är dock inte helt övertygad om att alla de som straffats hårt i SvenskMUD är värda sina straff som Skuggmannen tror, men hur det än ligger till på den punkten kan man inte hylla det brott som nu begåtts. Det är omöjligt att rättfärdiga ett brott pga. något annat har begåtts! Vidare, de som stannar i Asmodeus PlagiatMUD kan jag antagligen klara mig utan i SvenskMUD.


Skrivet 2006 23/12 18:28 Ämne Svmud stängt Quote

Jag tycker ni är söta som värnar så hårt om erat mudd :) gå ut i den riktiga världen istället och träffa människor, tro mig ni kommer gilla det.

Ranna
Skrivet 2006 24/12 08:52 Ämne Svmud stängt Quote

För stt besvara Dolpids fråga, så är såvitt jag förstått händelsen polisanmäld av Linus.

Dolpid
+
Inlägg: 1
Skrivet 2006 25/12 20:06 Ämne Svmud stängt Quote

I så fall är det ju helt fel att glorifiera det som inträffat. Om det är Linus vilja att stänga ned det hela ska ingen kunna säga emot det, det är väl hans projekt?

Vad jag nu undrar över är istället på vilket sätt Asmodeus & Co försökt förändra svensk mud på, innan de tog till hårdhandskarna och hackade det hela.

Hylla de som hyllas bör
Skrivet 2006 27/12 18:54 Ämne Svmud stängt Quote

Hela diskussionen är som tagen från verklighetens RIKTIGA konflikter, vissa låter precis som hamas, andra låter som MR bush: alla skall straffas! OSV precis som herr magnus började låta mot slutet...
Man skall förskjuta folk som loggar in på det nya muddet.. då de gått över till andra sidan! det orena!
Det "nya" muddet skall å andra sidan ses som en revolution? nej dte är bara en enkel stöld som minst gjorts två gånger innan i SVMUDs historia. Att logga in på det nya är som att nyttja nerladdad ickebetalad för musik och filmer, vissa gör det andra inte, vissa anmäls vissa straffas, de fleta som gör dte gör dte ostraffat... MEN! att förhöja hela dskussionen till vekrliga kriser?!?!?!? Seriöst strid för något som verkligen betyder något. Förändra något som behövs förändra. Det Asmo gjort är ingen frigöresle han har endast gjort det av själviska skäl, självgod och narssisistisk är han, revolutionär? Nej! Asmo gå och släpp ut några minkar istället de blir säkert gladare.

Leve che, leve Ghandi, leve Mandela, leve Asmodeus? tror inte det.


Skrivet 2007 7/1 05:57 Ämne Svmud stängt Quote

hahahahah.. humor..

Alendiel
Skrivet 2007 9/1 14:36 Ämne Svmud stängt Quote

Jag struntar i den bakomliggande konflikten mellan den nya och den gamla "regimen".
Bara det faktum att muddet varit uppe så länge tyder ju på ett visst stöd från de gamla.

I övrigt så tycker jag att alla mina förhoppningar om förändringar i Svmud har uppfyllts. Så jag älskar det.
Gamla godingar har kommit tillbaka och gamla underbara saker har återskapats.


Skrivet 2007 10/1 17:32 Ämne Svmud stängt Quote
I övrigt så tycker jag att alla mina förhoppningar om förändringar i Svmud har uppfyllts. Så jag älskar det.

Jaså, så dina förhoppningar var att SvenskMUD skulle stänga? Förstår inte vad du svamlar om annars -- inga gamlingar kan komma tillbaka till ett MUD som inte är öppet.

Listor
+
Inlägg: 2
Skrivet 2007 11/1 10:22 Ämne Svmud stängt Quote

Till alla som tjatar om att "skaffa er ett liv" kan vi ju meddela att vissa faktiskt (otroligt nog!) kan klara av att ha ett aktivt liv på sidan av och ändå ägna sig åt en trevlig hobby som MUD.

För det andra så anser jag att man inte kan glorifiera stöld på något sätt.
Jag kan tänka mig att det är skönt att vissa saker ändrats, men tänk på att det faktiskt fanns en anledning till att saker gjordes från början. De problem de vållade glömmer man kanske snabbt eller?

Sedan tycker jag det är lustigt att Asmodeus helt plötsligt blivit vältalig och för samtal på en vuxens nivå.
Nu är bajspratet borta. Jag hoppas dock han i sin nya självutnämnda roll kan sätta sig in i hur våra svårt våra magiker haft att föra samtal med någon som inte kan bete sig.
Om alla som är inne på denna avbild av SVmud skulle bete sig på samma sätt skulle du inte få det så lätt själv.

Ni kan ju alla ha i åtanke att det inte är av en slump som SVmud stängdes, lägg gärna lite tankeverksamhet på vilka "revolutionerande" karaktärer som gjorde att vi står här idag? Med ett stängt svmud, och en stulen värld.


Skrivet 2007 12/1 00:38 Ämne Svmud stängt Quote

Ursäkta men vem fan bryr sig, det är bara ett meningslöst projekt. Mudd var inne på 80-90 talet, ge upp, det finns andra saker som gör livet bättre tro mig. Varför haka upp sig på sån här skit som klipper era band med den verkliga världen. Man måste nog vara speciell för att spela mud. Det är ju som sagt från början f.d tekniknördar som ligger bakom det hela som idag har vuxit upp. Sedan har vi de arbetslösa hippieserna som finns kvar som tror att mud är något man kan få ut något på. Seriöst det finns inte ett skit där, ge upp skiten. Svenskmud, gryningstid, mud för övrigt, det är skit rätt igenom och förtjänas att slängas i papperskorgen. Väx upp för fan!

Ederion
+
Inlägg: 5
Skrivet 2007 12/1 09:49 Ämne Svmud stängt Quote

Ja, det finns väl inte en vettig människa som använder Windows, Linux eller MacOS i sin vardag heller? — De skapades ju av tekniknördar en gång i tiden, så vi kan ju lika gärna strunta i att använda oss av dessa överhuvudtaget. Alla innovationer som vi idag använder har väl skapats av olika typer av nördar, så jag ser inte riktigt vad folk vill komma när de slänger ur sig saker om det.

Människor har hobbies. SvenskMUD är en av mina och då är det väl givet att jag blir besviken när jag inte längre kan utöva min hobby för att någon/några bara vill förstöra.

Att folk inte kan inse att de som håller på med SvenskMUD inte ser det som sitt liv, men ändå en del av det. En ornitolog skulle väl antagligen bli ganska irriterad om någon stal alla fåglar till en annan planet? — Halvkass jämförelse, men ja...

Bregalad
Skrivet 2007 12/1 09:32 Ämne Svmud stängt Quote

Någon som vet status på SvenskMUD? Inte kan väl Gambit, Magnus, Linus ge upp nu? Även om jag nästan skulle förstå dem :(

Håller till stor del med Listor, tycker det är för jävligt detta. Jag är också (som Peregrin) en spelare som hittat tillbaka (första stegen i SvenskMUD tog jag troligtvis 1992) och detta känns väldigt trist.

Hjälper gärna till om det behövs för att få tillbaka SvenskMUD igen.

Listor
+
Inlägg: 2
Skrivet 2007 12/1 10:54 Ämne Svmud stängt Quote

På frågan "Vem fan bryr sig?"

Tja det är ju tydligen en hel del från båda sidor som bryr sig med tanke på hur många inlägg som har skrivits i frågan?
Det var en ganska dum fråga. Om du själv inte bryr dig för 5 öre så varför ödsla tid på att skriva, vi som bryr oss skriver ju av en anledning.

/ Listor

Skuggmannen
Skrivet 2007 12/1 12:46 Ämne Svmud stängt Quote

"Svenskmud, gryningstid, mud för övrigt, det är skit rätt igenom och förtjänas att slängas i papperskorgen. Väx upp för fan!"

Eftersom du är anonym antar jag att du föredrar att kallas för "Idioten" eftersom du inte vågar yttra ditt MUD-namn. Och ja, du är en "f.d" muddare eftersom du ens tar dig tiden att kommentera hur töntigt det är så du kan strunta i att förneka det. Det som fascinerar mig mest är att du försöker säga att de som spelar mud inte har något liv. Ändå har du så extremt mycket fritid att majoriteten av den går ut på att sitta på denna sida regelbundet och klanka ner på de som spelar mud. Vad är bättre med att dedikera sin fritid åt att säga att folk som muddar är töntiga och kastar bort sina liv, när de åtminstone gör något kreativt?

I ett mud så stort som SvenskMUD där man om man springer runt mycket måste komma ihåg hundratals och även tusentals rum och vägar så innebär det en mycket bra träning för hjärnan och minnet. Något man har nytta av hela livet sist jag undersökte livet. Du kanske skulle ge dig ut i livet och upptäcka detsamma istället för att sitta i detta forum hela din fritid, herr Idioten.

Man har även det sociala. SvenskMUD kan mycket väl fungera som irc, chattar, chattprogram som MSN och ICQ osv. Och sist jag kollade ansåg ingen att det är töntigt att hålla kontakten med folk man chattat med på internet. Fast å andra sidan, du som hellre sitter och spenderar all tid på att klaga på folk som tydligen använder sin fritid bättre än dig har väl kanske inga vänner att chatta med? Kan tänka mig att de mesta tröttnar på att höra ditt gnäll om hur muddare är tragiska.

Gör dig själv en tjänst, herr Idioten. Klaga någonstans där du gör nytta. Att dedikera din fritid, ditt liv, åt att försöka kalla muddare för töntar/hippies/whatever är bara roande för de flesta eftersom det visar vad du är.

Notera för övrigt att allting har töntar. Svmud hade folk som Helga som lade ner lite väl mycket tid på SvenskMUD. Så har man folk som Idioten som lägger ner för mycket tid i forum istället för att ha ett liv osv. Så givetvis finns det "töntar" som är lite väl besatta av muddande. Och det förvånar mig föga att Idioten utan någan tvekan är en sådan person. Folk har en sjuklig tendens att klaga på något de gjort för mycket av för att "berättiga" att de satt med det för mycket.

I övrigt står jag kvar vid min åsikt om att det sanna Svmud återkommer tids nog så det är bara att vänta och göra något annat under tiden medans Linus, Gambit och Magnus får sig en välbehövlig semester från det hela en stund.

MvH Skuggis.

Juvius
Skrivet 2007 12/1 21:58 Ämne Svmud stängt Quote

Haha, hur i helvete kan man ens ha en tanke på att försvara en person som har gjort en sådan här sak. Att stjäla ett något som ett flertal personer har arbetat med i flera år och lagt ner sina själar i.
Tragiskt att det har blivit så här, hoppas personerna ställs inför rätta.

Skuggmannen
Skrivet 2007 14/1 11:46 Ämne Svmud stängt Quote

Förvånar mig föga att det var en av de muddare som håller till på stulna muddet som sitter här och leker pajas.

Och det är bara lika bra att ignorera de småbarn med för mycket fritid som hänger här för att hävda sig. Tråden handlar inte om dem, det handlar om det sanna svmud. Och som synes tar de helt enkelt till underligheter för att hävda sig när de fått påpekat vad de egentligen gör, dvs skämmer ut sig. Så vi gör bäst i att ignorera dem så kan de få slösa sin fritid på att i smyg sitta med falska svmud eftersom de tydligen skäms över det också. Ignorans av socialt missanpassade är ju beviserligen det effektivaste sättet att bli av med dem. ;)

Hursomhelst, gamla svmud kommer aldrig dö ut. Tack för mig.

Korba
admin
+++
Inlägg: 147
Skrivet 2007 15/1 13:18 Ämne Svmud stängt Quote

Jag hade hoppats att jag inte skulle behöva gå in och blanda mig i diskussioner. Men jag måste nu tyvärr gå in och moderera detta forum. Så om jag får be alla att hålla diskussionen saklig och hövlig i fortsättningen.

---
Korba
Alendiel
Skrivet 2007 15/1 17:06 Ämne Svmud stängt Quote

Skuggmannen: Gå in och kolla på SvenskMUD som det är nu. Det är skitroligt och känslan har börjat leta sig tillbaka.

Jag förstår inte varför DU av alla klagar på den här "stölden". Det enda du gjort under de 7-8 år på SvenskMUD är att fuskat, utnyttjat buggar och dödat andra spelare.

Jaak
+
Inlägg: 9
Skrivet 2007 15/1 19:21 Ämne Svmud stängt Quote
Skuggmannen:
Jag förstår inte varför DU av alla klagar på den här "stölden". Det enda du gjort under de 7-8 år på SvenskMUD är att fuskat, utnyttjat buggar och dödat andra spelare.

va?! Har Skuggmannen gjort allt det där?
Jag blir smått förvånad att våran nybörjar
hjälpare, den snälla skuggis har gjort något
sånt här!, pjta, även de snällaste kan ha lik
i garderoben!


Skrivet 2007 17/1 21:37 Ämne Svmud stängt Quote
Jag förstår inte varför DU av alla klagar på den här "stölden". Det enda du gjort under de 7-8 år på SvenskMUD är att fuskat, utnyttjat buggar och dödat andra spelare.

Och de som driver "SvenskMUD" numera har skött sig väl i SvenskMUD menar du? Har du glömt bort att alla dessa blev raderade av olika anledningar? Dessa personer ser du upp till och stödjer numera, medan du har mage att anklaga Skuggmannen för att vara en fuskare.


Skrivet 2007 18/1 14:27 Ämne Svmud stängt Quote
Och de som driver "SvenskMUD" numera har skött sig väl i SvenskMUD menar du? Har du glömt bort att alla dessa blev raderade av olika anledningar? Dessa personer ser du upp till och stödjer numera, medan du har mage att anklaga Skuggmannen för att vara en fuskare.

Skillnaden är väl att de inte har slickat röv för att få stanna kvar som Skuggmannen.

För övrigt så stödjer jag de som kan skapa något positivt av SvenskMUD som har banat uför och blivit ett skitmud de senaste åren.


Skrivet 2007 18/1 00:14 Ämne Svmud stängt Quote

Ja, tänk vilka hemska saker de gjort på SvenskMUD för att bli raderade. De kanske till exempel sagt något elakt till någon!!!!

Nej, fy... Så får det inte gå till.

Gandor
+
Inlägg: 3
Skrivet 2007 18/1 11:29 Ämne Svmud stängt Quote

Det gammla är borta, och det är dags att välkomna det nya. Båda sidors förespråkare har nog sagt sitt nu. De som säger sig tycka synd om dem som inte kan skaffa sig ett liv utanför SvMUD och hyllar det gamla som var, varför bryr ni er ens om att skriva i forumet? Spela och var glada, den nya regimen vet vad som skall göras.

Gandor.

Rivfader
betatestare
+
Inlägg: 7
Skrivet 2007 18/1 13:09 Ämne Svmud stängt Quote

Jag skiter i vem som styr SvenskMUD, bara jag får mudda. Jag, jag, jag! Egoisten har talat.

Tack.

Rydion
+
Inlägg: 8
Skrivet 2007 26/1 17:39 Ämne Svmud stängt Quote

För att summera: Hela historien är tråkig för vissa, medan den är rolig för andra.

De som tycker det är tråkigt är välkomna till Gryningstid, det är inte stulet än. (Skuggmannen.... Jag tror inte vanliga Svmud öppnar igen, hur mycket du än önskar)

Muddare
Skrivet 2007 18/1 23:10 Ämne Svmud stängt Quote

Nu tycker jag vi tar lite musik till det här!

Pripps
+
Inlägg: 15
Skrivet 2007 27/1 23:18 Ämne Svmud stängt Quote

Hur som helst så skulle det faktiskt bli roligare om fler hittade till Gryningstid, det är faktiskt ruggigt bra vad ni än tror.

Pripps
+
Inlägg: 15
Skrivet 2007 27/1 23:18 Ämne Svmud stängt Quote

Hur som helst så skulle det faktiskt bli roligare om fler hittade till Gryningstid, det är faktiskt ruggigt bra vad ni än tror.

Warrakkk
Skrivet 2007 8/2 20:19 Ämne Svmud stängt Quote
Någon som vet hur allvarligt menat "kanske för gott" kan tänkas vara? Jag som just börjat igen!
Här vänder man ryggen till i 10-12 år och världen blir galen! Finns det någon tidslinje postad någonstans så man kan se vad som hänt när?
Korba
admin
+++
Inlägg: 147
Skrivet 2007 9/2 07:30 Ämne Svmud stängt Quote
Finns det någon tidslinje postad någonstans så man kan se vad som hänt när?

Detta är faktiskt något jag har funderat på. Kanske är något man kan starta inne på wikin?

---
Korba
Warrakkk
Skrivet 2007 9/2 19:06 Ämne Svmud stängt Quote
Kanske är något man kan starta inne på wikin?
Alla tidsangivelser ska naturligtvis utgå från fÄ och eÄ - dvs före Älgen och efter Älgen. :)
Warrakkk
Skrivet 2007 9/2 20:03 Ämne Svmud stängt Quote
Kanske är något man kan starta inne på wikin?
Alla tidsangivelser ska naturligtvis utgå från fÄ och eÄ - dvs före Älgen och efter Älgen. :)
Bregalad
Skrivet 2007 16/2 21:35 Ämne Svmud stängt Quote

Något nytt? Fan, försöker logga in i SvenskMUD varje kväll utan att lyckas. Och svmud.lysator.liu.se verkar ju vara nere också :(

Ingen som har kontakt med Gambit, Magnus eller Linus? Nu blir det ju Nanny och Stick istället!

Bregalad
Skrivet 2007 16/2 22:02 Ämne Svmud stängt Quote

Något nytt? Fan, försöker logga in i SvenskMUD varje kväll utan att lyckas. Och svmud.lysator.liu.se verkar ju vara nere också :(

Ingen som har kontakt med Gambit, Magnus eller Linus? Nu blir det ju Nanny och Stick istället!


Skrivet 2007 18/2 17:47 Ämne Svmud stängt Quote

Logga in på det stulna svmud om du är så sugen... Det har gjorts massor av positiva förändringar. *editerat*

Skuggmannen
Betatestare
+
Inlägg: 24
Skrivet 2007 18/2 19:37 Ämne Svmud stängt Quote

"Stulna Svmud" är inte SvenskMUD, det är NinjaMUD. En billig kopia av SvenskMUD. Skapa er en egen hemsida och häng där. Denna sida är tillägnad SvenskMUD, inte NinjaMUD.

Korba
admin
+++
Inlägg: 147
Skrivet 2007 18/2 20:43 Ämne Svmud stängt Quote

Jag tycker inte om censur och vill helst hålla den till ett minimum. Men jag tänkter inte sympatisera med de som stulit svenskmuds kod och dem som stödjer dessa personer. Därför har jag plockat bort länken till den server som kör svenskmud-kopian. Den typ av information är inte välkommen på grytet.

Än så länge har grytet varit relativt förskonad från otrevligheter. Låt det fortsätta så.

---
Korba
Bregalad
Skrivet 2007 18/2 21:09 Ämne Svmud stängt Quote

Jag vill spela SvenskMUD! Inte någon klon som stulits och stympats :(

Alendiel
Skrivet 2007 19/2 17:08 Ämne Svmud stängt Quote

Ingenting är stympats eller omgjorts till en "billigare kopia". Otroligt många spelare finns kvar och gamla spelare har kommit tillbaka.
Mycket har lagts till och förbättrats. Så på vilket sätt är det "en billig kopia"?

Dessutom så heter det fortfarande SvenskMUD, inte ninjamud. Det är bara hostnamet. Så sluta envisas, Skuggmannen.

Jag förstår inte riktigt hur ni resonerar heller... De gamla ärkemagikerna kastar ut spelare för minsta snedsteg, de plockar bort och förstör ALLTING. De gör sitt yttersta för att göra allting tråkigt och till slut stänger de hela skiten. Det som har skett är vanligt folkvett, oavsett om det skett inom lagens gränser.

Alendiel
Skrivet 2007 19/2 17:38 Ämne Svmud stängt Quote

Ingenting är stympats eller omgjorts till en "billigare kopia". Otroligt många spelare finns kvar och gamla spelare har kommit tillbaka.
Mycket har lagts till och förbättrats. Så på vilket sätt är det "en billig kopia"?

Dessutom så heter det fortfarande SvenskMUD, inte ninjamud. Det är bara hostnamet. Så sluta envisas, Skuggmannen.

Jag förstår inte riktigt hur ni resonerar heller... De gamla ärkemagikerna kastar ut spelare för minsta snedsteg, de plockar bort och förstör ALLTING. De gör sitt yttersta för att göra allting tråkigt och till slut stänger de hela skiten. Det som har skett är vanligt folkvett, oavsett om det skett inom lagens gränser.

Alendiel
Skrivet 2007 19/2 17:41 Ämne Svmud stängt Quote

Ingenting är stympats eller omgjorts till en "billigare kopia". Otroligt många spelare finns kvar och gamla spelare har kommit tillbaka.
Mycket har lagts till och förbättrats. Så på vilket sätt är det "en billig kopia"?

Dessutom så heter det fortfarande SvenskMUD, inte ninjamud. Det är bara hostnamet. Så sluta envisas, Skuggmannen.

Jag förstår inte riktigt hur ni resonerar heller... De gamla ärkemagikerna kastar ut spelare för minsta snedsteg, de plockar bort och förstör ALLTING. De gör sitt yttersta för att göra allting tråkigt och till slut stänger de hela skiten. Det som har skett är vanligt folkvett, oavsett om det skett inom lagens gränser.

Bregalad
Skrivet 2007 19/2 23:13 Ämne Svmud stängt Quote

Bara en sak som att Anadyomenes är borta... Kan inte lösa Andorions utmaning... "bugg" och "stavfel" borttagna så det inte lätt går att rapportera felaktigheter (just stavfel och buggar vore väl otroligt bra om de kunde åtgärdas). En del tycker säkert det blivit bättre, men varför stjäla någon annans kod för det? Varför inte göra ett eget MUD? Jag talar för döva öron, jag vet, men likt förbannat blir jag, just det, förbannad.

Skuggmannen
Betatestare
+
Inlägg: 24
Skrivet 2007 21/2 18:38 Ämne Svmud stängt Quote

Jag vill nog påstå att Bregalad är ett av många bevis på att NinjaMUD är sämre än SvenskMUD. Om NinjaMUD vill satsa med PR bör ni nog inse att det är bättre att vara ärliga än att ljuga. Samt att ni borde skaffa en egen hemsida för NinjaMUD. Och att ni gör reklam på ställen som tillåter. Ni har dåligt rykte och skaffar er mycket sämre genom att försöka terrorisera forum. Inte för att det gör mig något att erat rykte försämras iofs.

Och ja. Det heter NinjaMUD. SvenskMUD är stängt för tillfället. Har ni problem med att kalla det för NinjaMUD pga att det är en stulen version av SvenskMUD som försämrats, bygg upp ett eget MUD från grunden och kalla det NinjaMUD då. NinjaMUD kommer iallafall aldrig någonsin att bli SvenskMUD.

Hursomhelst. Bregalad, du får väl hoppas på det bästa med att SvenskMUD troligtvis återkommer i framtiden.


Skrivet 2007 21/2 23:48 Ämne Svmud stängt Quote

Varför är Bregalad ett bevis för det?

Gud vad elak du är!

Bregalad
Skrivet 2007 22/2 07:43 Ämne Svmud stängt Quote

Heh, nu läste jag inte Skuggis inlägg på riktigt samma sätt som du "anonyma" ("anonyme"?) :)

Apropå maktmissbruk i SvenskMUD så kan jag bara kort skriva att jag, som definitivt började spela SvenskMUD tidigare än de allra flesta här (alla?), aldrig har känt att magiker/ärkemagiker/gud/whatever har missbrukat sin makt överdrivet mycket. Nu har jag i och för sig aldrig stått och idlat i timtal och lyssnat på en massa "samtal" som förts inne i Äventyrsgillet exempelvis, så jag kan ju ha missat en massa...

Skuggmannen
Betatestare
+
Inlägg: 24
Skrivet 2007 22/2 08:53 Ämne Svmud stängt Quote

Det jag tror många bortser från är att SvenskMUD har funnits i över 15 år. I början var friheten enorm. Ett antal började missbruka det och man fick införa vissa restriktioner. Maktmissbrukarna blev missnöjda och försvann, de hängivna vettiga stannade kvar.

Med tiden kom det många spelare när internet blev mer vanligt. Spelare fann saker man kunde missbruka och missbruket fortsatte tills man införde fler restriktioner. Sedan fann folk nya saker att missbruka, och fler restriktioner infördes.

Det var aldrig för att vara elaka som restriktionerna infördes. Det var för att det behövdes. Och eftersom många småglin (majoriteten av NinjaMUD-lojala) försökte vara jobbiga och sprida elände i SvenskMUD kunde man inte upphäva restriktionerna eftersom det beviserligen fanns störande faktorer som skulle återkomma utan tvekan.

NinjaMUD kommer införa fler restriktioner än SvenskMUD har, det handlar bara om tid. Och ett sämre MUD som är en billig kopia av SvenskMUD som dessutom har fler restriktioner (så småningom) är ingenting som ger bra PR.

Så folk borde tänka mer på att det handlade om att öka trevligheten och atmosfären i världen när man införde vissa restriktioner, och att de inte gick att upphäva pga bråkstakar (återigen, många som nu finns i NinjaMUD). Linus, Gambit och Magnus ville knappast att man skulle behöva gå igenom massa problem för att registrera sig och spela osv. Bara idioter (NinjaMUD-folk) skulle tycka det är en bra idé. Men nu behövdes det för att inte folk skulle sticka pga folk som uppför sig som barnungar för att de inte vet bättre.

Tänk er för innan ni kallar SvenskMUD för en "dålig diktatur". Och tänk er själva att utsättas för ett årtionde av folk som ständigt ställer till problem i er skapelse. Och sluta tänka på era egna behov.

Bregelad: Så du kommer från långt innan de flesta? Finns det någon möjlighet att kontakta dig på något mer privat sätt utöver forumet? Jag håller på med en undersökning och du skulle nog passa bra in i den.

Alendiel
Skrivet 2007 22/2 09:47 Ämne Svmud stängt Quote

Jag tycker du har fel på det mesta i ditt inlägg.

Du har inte ens varit inloggad på det nya SvenskMUD, så var får du din information om? Så vitt jag vet så har endast ett fåtal lämnat muddet sedan stölden. Fler har kommit tillbaka, snarare.
Att saker och ting missbrukas beror snarare på tidigare ärkemagikers bristande kodkunskaper. Jag vet att du var en av dem som fuskade mest i muddet.

"NinjaMUD kommer införa fler restriktioner än SvenskMUD har, det handlar bara om tid. Och ett sämre MUD som är en billig kopia av SvenskMUD som dessutom har fler restriktioner (så småningom) är ingenting som ger bra PR."

De flesta restriktionerna, eller nästan alla, är numera borttagna. Varför? För att Astaroth kan koda. Han fixar buggarna istället för att förbjuda och förstöra funktionerna (eftersom man inte orkar, eller kan fixa dem).
Det är ingenting som har försämrats. Du kanske tycker nyheter är lika med försämring...? Isåfall kan jag inte argumentera med dig. I dagsläget är du tillräckligt oresonlig och lyssnar bara på dig själv. Så har det visserligen alltid varit.

Du kanske undrar varför jag stödjer det här "lagbrottet"? Gambit och Magnus berövade oss spelare på något som vi har sysselsatt oss med i 15- år. Det är idioti.
Anledningen till att jag slutade när Gambit tog över muddet är att han är fullkomligt oresonlig och ologisk. Han vet inte vad roligt är och han värnar inte om sin målgrupp. Det är därför (enligt mig) som Gryningstid inte har slagit igenom.


Skrivet 2007 22/2 10:01 Ämne Svmud stängt Quote

Astaroth ska ha all ära i det arbete han har lagt ner!

Skuggmannen, gör Astaroth nöjd!

Skuggmannen
Betatestare
+
Inlägg: 24
Skrivet 2007 22/2 18:27 Ämne Svmud stängt Quote

"Du har inte ens varit inloggad på det nya SvenskMUD, så var får du din information om? Så vitt jag vet så har endast ett fåtal lämnat muddet sedan stölden. Fler har kommit tillbaka, snarare.
Att saker och ting missbrukas beror snarare på tidigare ärkemagikers bristande kodkunskaper. Jag vet att du var en av dem som fuskade mest i muddet."

Jag har varit inloggad i NinjaMUD. Du borde tänka dig för innan du öppnar munnen för att försöka argumentera emot något. Och det märks vilken nivå ni ligger på i NinjaMUD när folk som dig kan gnälla högljutt om att alla bättre fuskar och att man måste stå ut med folk som dig då. Bättre? Snarare sämre. Restriktionerna infördes för att slippa folk som dig. Inte för att man inte kunde åtgärda.

Samt att "nyheter" betyder inte förbättring. Saker har fortfarande tagits bort som gjorde SvenskMUD bra. Det kallas -försämring-, inte "nyheter". Vad behövde ni SvenskMUD till om ni nu gjort så många nya saker? Just det...berodde på att hela styrelsen är inkapabla vad gäller skapande, utöver en enda stackare som måste dra hela lasset. Jag är djupt imponerad...

Ni är NinjaMUD, ett billigt försök att efterlikna SvenskMUD. Och som misslyckas katastrofalt, på ett negativt sätt. Skaffa er en egen hemsida och sluta hänga här, som sagt.

Och just ja, för nöjes skull får du gärna slänga upp loggar och allt möjligt för vad jag fuskade med och vad jag fick för fusket, vore väldigt kul eftersom jag själv "glömt" vad jag tydligen fuskat med. Och i övrigt anser jag att sådana barnsliga personangrepp hör hemma i NinjaMUD, inte i ett forum som följer netikett.

Asmodeus
+
Inlägg: 9
Skrivet 2007 23/2 11:54 Ämne Svmud stängt Quote

:(

Alendiel
Skrivet 2007 23/2 14:19 Ämne Svmud stängt Quote

Du smutskastar och idiotförklarar i princip alla tidigare svenskMUD-spelare. Snyggt jobbat.

Ingen fuskar bättre eller mer. Astaroth fixar alla "fuskbuggar" till skillnad från tidigare ärkemagiker som direkt raderar personens karaktär och låter buggen finnas kvar.

I dagsläget har Astaroth hjälp, även om han har åtgärdat/skapat mer än vad som tidigare gjorts under en femårsperiod. Andra spelare har bidragit mycket med skapandet också (det är nu tillåtet, till skillnad från förut).

"Skuggmannen den fallne ängeln (god)
Loggade senast in Tue Dec 19 18:12:00 2006

Ingen plan."

Du har inte sett någonting såvida du inte gömt dig i en ny karaktär.

Ska alla SvenskMUD-spelare försvinna från den här sidan som är tillägnat ett spel som enligt dig inte finns längre? Ni blir bara ett fåtal kvar.

Nej, SvenskMUD lever och är återigen välmående.
Ni borde alla njuta av det.

Jag vill påpeka att tidigare ärkemagiker som Paragon och Joorin har, såvitt jag har förstått, gett sitt samtycke.

Alendiel
Skrivet 2007 23/2 14:20 Ämne Svmud stängt Quote

Du smutskastar och idiotförklarar i princip alla tidigare svenskMUD-spelare. Snyggt jobbat.

Ingen fuskar bättre eller mer. Astaroth fixar alla "fuskbuggar" till skillnad från tidigare ärkemagiker som direkt raderar personens karaktär och låter buggen finnas kvar.

I dagsläget har Astaroth hjälp, även om han har åtgärdat/skapat mer än vad som tidigare gjorts under en femårsperiod. Andra spelare har bidragit mycket med skapandet också (det är nu tillåtet, till skillnad från förut).

"Skuggmannen den fallne ängeln (god)
Loggade senast in Tue Dec 19 18:12:00 2006

Ingen plan."

Du har inte sett någonting såvida du inte gömt dig i en ny karaktär.

Ska alla SvenskMUD-spelare försvinna från den här sidan som är tillägnat ett spel som enligt dig inte finns längre? Ni blir bara ett fåtal kvar.

Nej, SvenskMUD lever och är återigen välmående.
Ni borde alla njuta av det.

Jag vill påpeka att tidigare ärkemagiker som Paragon och Joorin har, såvitt jag har förstått, gett sitt samtycke.

Bregalad
Skrivet 2007 23/2 14:49 Ämne Svmud stängt Quote

Det som du avslutar med, Alendiel, tycker jag är väldigt intressant. Precis vad jag är ute efter att veta vad statusen egentligen är. Tycker verkligen Joorin att det är ok? Då blir jag faktiskt lite överraskad... Hur är det med Linus, Magnus och Gambit? Jobbigt att inte få någon information :(


Skrivet 2007 23/2 16:46 Ämne Svmud stängt Quote

Jag tycker nya svenskmud/ninjamud är alldeles utmärkt. Mycket nytt trevligt innehåll samt en bra stämning med en hel del aktiva spelare.

Kanonjobb av alla inblandade!

Bregalad
Skrivet 2007 23/2 19:54 Ämne Svmud stängt Quote

Troligen är det på grund av åldern, men stöld har jag svårt att kalla "storartat jobb"... Men det är ju jag det...

Alendiel
Skrivet 2007 23/2 21:29 Ämne Svmud stängt Quote

Jag kan inte försäkra dig om det. Såvitt jag förstår så är Gambit och Magnus fortfarande ilskna över det. Har ingen aning om Linus, han är väl för gammal och ointresserad kan jag tänka mig.

Alendiel
Skrivet 2007 23/2 21:49 Ämne Svmud stängt Quote

Jag kan inte försäkra dig om det. Såvitt jag förstår så är Gambit och Magnus fortfarande ilskna över det. Har ingen aning om Linus, han är väl för gammal och ointresserad kan jag tänka mig.

Skuggmannen
Skrivet 2007 24/2 08:33 Ämne Svmud stängt Quote

Vilket framsteg om två ärkemagiker som tydligt de senaste åren sagt "jag bryr mig inte om SvenskMUD längre" ger sitt samtycke. De bryr sig ju inte överhuvud taget (Paragon och Joorin) om det så läggs ner. Vilken sak att använda som "argument"...

Linus, Gambit och Magnus ogillar givetvis detta. Man måste uppenbarligen vara rätt korkad för att tro att folk skulle gilla att bli bestulna på det hårda arbete de gjort genom åren.

Och det är härligt att höra att buggmissbruket tydligen är enormt i NinjaMUD eftersom buggar tydligen måste åtgärdas nuförtiden, till skillnad från SvenskMUD där folk på några år inte utnyttjat buggar alls. Bra argument Alendiel. Riktigt imponerande. Berätta gärna om de buggar folk missbrukat de senaste åren i SvenskMUD om du skall påstå att det missbrukades så mycket. Och återigen, jag vill gärna se vad jag fuskade med. Fortfarande intresserad av ditt barnsliga påhopp så det vore intressant om du kunde ha bevis för det istället för att fortsätta skämma ut dig och dina NinjaMUD-fränder.

SvenskMUD är stängt för tillfället. NinjaMUD är en billig kopia. Så är det.

Bregalad: Vore du intresserad av att ställa upp på min undersökning och isåfall hur kan jag få tag på dig mer privat?

Alendiel
Skrivet 2007 24/2 15:58 Ämne Svmud stängt Quote

Att två av de ärkemagiker som tillfört mest till svenskMUD ger sitt samtycke är ett bra argument.

Ditt andra påstående är skrattretande och på patetiskt (jag vill egentligen inte sjunka till den här nivån av argumentation).
Spelare har alltid missbrukat buggar, i alla mud och i alla tider. Min poäng var att de buggar fixas numera. Vad är det du inte förstår? Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig, för du missuppfattar allt jag skriver.
Jag behöver inte argumentera hurvida du missbrukade buggar eller bröt mot regler. Det är fakta och om jag inte missminner mig blev dina egenskaper sänkta en gång och du har fått otaliga tillsägelser av Joorin.
Du förstår att jag inte kan skaffa BEVIS. Jag har inte tillgång till den informationen, men den finns definitivt.

I övrigt så kan man diskutera hurvida den här "stölden" kan rubriceras som lagbrott. Jag tror inte det. Tillvägagångssättet kanske kan det.

Asmodeus
+
Inlägg: 9
Skrivet 2007 24/2 18:52 Ämne Svmud stängt Quote

mannu@elefant ~/svmud/lib/log $ grep Skuggmannen RAS_FUSK
Mon May 22 20:52:22 2006 skrev ras Skuggmannen
Tue May 23 18:02:34 2006 skrev ras Skuggmannen
Wed May 24 19:07:52 2006 skrev ras Skuggmannen
Thu May 25 21:52:35 2006 skrev ras Skuggmannen
Fri May 26 10:28:58 2006 skrev ras Skuggmannen
Fri May 26 19:42:12 2006 skrev ras Skuggmannen
Sat May 27 15:18:53 2006 skrev ras Skuggmannen

För att inte tala om http://elefant.snelkat.se/~mannu/skuggmannen.html

Bregalad
Skrivet 2007 24/2 19:17 Ämne Svmud stängt Quote

Herregud, som Kroken skulle ha sagt... Finns det NÅGON här (Korba?) som kan försöka få Linus/Magnus/Gambit att göra sin(a) röst(er) hörd(a)? För mig är det de som bestämmer hur det blir med SvenskMUD. Om de struntar i alltihop och överlåter det till Asmodeus och högen så är det så. Om de tycker det är för jävligt med småungar som håller på så här och definitivt inte kommer att skänka bort SvenskMUD så är det så. För mig, i alla fall... Tycker pajkastning och skitspridning är helt ointressant i denna fråga, men det varkar jag ju vara ensam om att tycka :(

Skuggis, kan absolut tänka mig att svara på frågor, precis som jag gärna ställt upp på Pargmans uppsats... Men först vill jag ha detta ur världen. Vore bra om svmud.lysator.liu.se väcktes och gav lite information om statusen.

Asmodeus
+
Inlägg: 9
Skrivet 2007 24/2 19:22 Ämne Svmud stängt Quote

Gambit var arg men orkade inte dra det vidare, varpå han bad mig ta bort hans grejer så var han nöjd med det. Magnus ringde och väckte ägaren till PRQ (företaget där burken står) kl. 05.30 på natten och Linus är väl ganska arg vad jag har förstått.

Jaak
+
Inlägg: 9
Skrivet 2007 24/2 22:40 Ämne Svmud stängt Quote

omg webcam porr!
Är det från historian
man hörde, med kvinnan
från 08a byn?

Alltid trott det
var mer eller mindre
bluff!

Skuggmannen
Betatestare
+
Inlägg: 24
Skrivet 2007 25/2 12:33 Ämne Svmud stängt Quote

Med tanke på de fina argument NinjaMUD-folket börjat använda vill jag påstå att det räcker med att läsa deras kommentarer och "svar på tal" för att inse vilken nivå NinjaMUD ligger på sett ur social synpunkt och även utveckling. Varpå jag inte tänker kommentera vidare på ämnet då jag anser att de nu själva bevisat att SvenskMUD hade bättre stämning, bättre spelare och bättre styrelse. Tack för hjälpen att smutskasta er själva NinjaMUD-folket.

Bregalad: Jag kan nog uppdatera dig lite om SvenskMUD-information, åtminstone från innan stängningen samtidigt som du är med i min undersökning. Bara att du ger mig ett privat sätt att kontakta dig på. Jag skulle gärna ge dig min mail här men då du sett hur NinjaMUD-folket uppför sig kan du nog räkna ut själv vad de skulle missbruka den mailen till. Du har måhända inte möjlighet att registrera dig här på grytet och skicka privat meddelande?

Asmodeus
+
Inlägg: 9
Skrivet 2007 25/2 17:52 Ämne Svmud stängt Quote

k

Rivfader
betatestare
+
Inlägg: 7
Skrivet 2007 25/2 22:17 Ämne Svmud stängt Quote

Buggar som fanns och utnyttjades friskt (och som knappast åtgärdades) under det förra styret.

Dubbelslagsbuggen, sagoberättaren, lilljätten, kristallkulan, Tors vagn, ras-buggen med dvärgarna, måvarna, soldatmyrorna, myrorna under Eriksros, huvudjägarna på klippiga ön, det mesta som gick att sätta fast i skruvstädet, affärerna i Skuggvärlden... ska jag fortsätta?

Konstigt att ingen av dem finns kvar i dagsläget.

Gammelvarg
Skrivet 2007 26/2 14:14 Ämne Svmud stängt Quote
Buggar som fanns och utnyttjades friskt (och som knappast åtgärdades) under det förra styret

...

Konstigt att ingen av dem finns kvar i dagsläget.

Dessa buggar kommer förmodligen att finnas kvar även när SvenskMUD öppnar igen, och du är då välkommen att rapportera dem till de ansvariga magikerna.

Jag förstår förresten inte vad du menar med "det förra styret", då SvenskMUD fortfarande styrs av Linus och de ärkemagiker som han har utsett. De buggfixar du pratar om sker i ett helt annat MUD som (kanske) kommer att leva vidare parallellt med SvenskMUD.

Pripps
+
Inlägg: 15
Skrivet 2007 26/2 21:58 Ämne Svmud stängt Quote

Skulle det ske lär det vara kanon.. jag lär inte tveka isf..

Pripps
+
Inlägg: 15
Skrivet 2007 27/2 01:27 Ämne Svmud stängt Quote

Ah nu läste jag fel! ;D hursomhelst.. om riktiga öppnar så är det kanon =)


Skrivet 2007 1/3 11:45 Ämne Svmud stängt Quote
"Jag vill påpeka att tidigare ärkemagiker som Paragon och Joorin har, såvitt jag har förstått, gett sitt samtycke.
"

Paragon har absolut inte gett sitt samtycke, han var inne en snabbis och kollade läget, han gjorde ingen värdering över huvudtaget.

Alendiel
Skrivet 2007 1/3 16:53 Ämne Svmud stängt Quote

Vad vet du om det? Kan du se allt han skriver? Jag var osäker på Joorin, men jag är säker på Paragon. Sluta kom med felaktiga påståenden.

Bregalad
Skrivet 2007 7/3 10:40 Ämne Svmud stängt Quote

Med en dåres envishet frågar jag om statusen :)
Om det är någon här som har direktkontakt med G, M eller L kanske ni kan höra om de inte i alla fall kan lägga ut lite info på svmud.lysator.liu.se. JAG VILL SPELA SvenskMUD! Nu! (Allstå det RIKTIGA, SvenskMUD, inte det andra, som iofs är ganska snarlikt - en hög som idlar i äventyrsgillet...)

Advendosa
Skrivet 2007 9/3 13:30 Ämne Svmud stängt Quote

Jag har hållt mig för detta länge, men jag vill bara att det ska ut i sajberspäjs. Jag förstår varför du så ihärdigt måste hävda dig själv nu skuggmannen, när jag sett din falos. När jag såg den där bilden ökade mitt förstående för dig. Just det, min sympati också, jag är ledssen.


Skrivet 2007 10/3 23:05 Ämne Svmud stängt Quote

Jag vill klargöra att Linus och de andra som styr i Svmud inte står bakom de här händelserna som vissa vill få det till. Linus har polisanmält. Nu förstår ju även jag att inte ett skit kommer hända på den fronten, om jag känner den svenska polisen rätt... Övriga Ärkemagiker har kraftfullt taigt avstånd till att Asmodeus och resten av patrasket har stulit svmud och öppnat det i form av Ninjamud. Jag håller med om att svmud behövde förändringar, men det här är inte rätt sätt. Min önskan vore att alla spelare och magiker i muddet kunde hjälpas åt att få igång muddet igen, och få det på rätt spår igen... Nu har jag naturligtvis inte några sådana förhoppningar, men det vore ju drömmen... Det var allt för mig.

Advendosa
Skrivet 2007 13/3 21:45 Ämne Svmud stängt Quote

Drömmen? Snälla människor, skaffa er perspektiv.


Skrivet 2007 15/3 19:19 Ämne Svmud stängt Quote

SvenskMUD - Det är allvarliga grejer det!

NinjaMUD nere?
Skrivet 2007 16/3 11:25 Ämne Svmud stängt Quote

Nu kommer inte jag in på NinjaMud längre, vad beror det på? Kommer inte in på gryningstid heller, varken hemsidan eller muddet. Nån som har nån koll på läget för dom 2 mudden?

Ederion
+
Inlägg: 5
Skrivet 2007 16/3 13:39 Ämne Svmud stängt Quote
Nu kommer inte jag in på NinjaMud längre, vad beror det på? Kommer inte in på gryningstid heller, varken hemsidan eller muddet. Nån som har nån koll på läget för dom 2 mudden?

Varför ställa en fråga om ett MUD som inte har med denna sidan att göra? SvenskMUD är nere fortfarande, ja, men det är väl bara att ha tålamod.
Froddo
+
Inlägg: 2
Skrivet 2007 17/3 01:00 Ämne Svmud stängt Quote

Men GT går det bra att ställa frågor om eller? :PP (ser gärna att alla svenska mud öppnar...)

Asmodeus
Skrivet 2007 17/3 11:14 Ämne Svmud stängt Quote

SvenskMUD 2.0 är nere på grund av att ett klantarsel lyckades radera /etc på servern (det körs en annan grunka på samma server). SvenskMUD ligger på en egen partition, så ingenting har gått förlorat. Kommer upp igen när repressalier utfärdats.

Rånny
Skrivet 2007 23/3 12:48 Ämne Svmud stängt Quote

Undrar hur Svmuds "systermud", NannyMud har gjort för att klara sig såpass bra alla dessa år... Nån som vet vad för slags system dom kör med där för att bibehålla kvaliteten?

Bregalad
Skrivet 2007 23/3 14:50 Ämne Svmud stängt Quote

Rånny, menar du map att koden stjäls? Det var väl en incident för några år sedan då vampyrgillets källkod stals, men jag antar det var en magiker som gjorde det, och inget regelrätt crack... Har väl generellt varit fler aktiva ärkemagiker som jobbat för säkerhet och kvalitet också.

För övrigt vill jag HA TILLBAKA SVENSKMUD nu! Har väntat alldeles för länge :(

Alendiel
Skrivet 2007 25/3 15:18 Ämne Svmud stängt Quote

Börja med Gryningstid om du så gärna vill mudda. Det byggs ju fortfarande på det, till skillnad från SvenskMUD.

Anonym
Skrivet 2007 25/3 21:52 Ämne Svmud stängt Quote

Kan någon förklara för mig exakt vad som har hänt? Vem har stulit mudkoden? Och har Linus polisanmälts? För vad?

Harry stockholmaren
Skrivet 2007 16/10 17:38 Ämne Svmud stängt Quote

Vad menar du med "Någon som vet hur allvarligt menat "kanske för gott" kan tänkas vara? Jag som just börjat igen!"??

Rödhund - den sanne och ende!
Skrivet 2008 29/3 10:17 Ämne Svmud stängt Quote

Tänkte först bara skriva "hahaha", men jag vet
inte ens om det är en tillräckligt reaktion.
För att hålla mig helt till sanningen undrar jag
varför jag ens läste igenom detta forum.

Själv lämnade jag mud-världen bakom mig för
länge sedan. Jag kom dit jag ville och nådde
den topp jag siktade på.

Varför inte blicka tillbaka på minnen och sluta
gräva ner er i gamla dispyter?

Med gamla hälsningar
Rödhund - Prieuré de Sion

jonsson
Skrivet 2008 30/3 01:07 Ämne Svmud stängt Quote

ja rödhund inte för att ja fattar ditt inlägg..

Dawg
Skrivet 2008 30/4 20:17 Ämne Svmud stängt Quote

Varför kan man inte logga in på mudet? Skulle inte flytten vara klar förra helgen? det avr till telia va? är det ny adress eller ngt? Jag vill ju mudda!!

Magus
Skrivet 2008 1/5 08:59 Ämne Svmud stängt Quote

I söndags blev flytten, så mudde kommer vara nere i ca 2veckor. Så man kommer kunna mudda igen senast den 11e maj om inte Telia skyndar sig lite!

Perplexus
Skrivet 2008 1/5 09:01 Ämne Svmud stängt Quote

Sköts upp till i lördags istället. Så har varit nere i fem dagar nu.

Gambit
Skrivet 2008 1/5 19:50 Ämne Svmud stängt Quote

8 dagar efter att telefonen är inkopplad ska bredbandet vara igång.
Skulle varit igång igår.

Magus
Skrivet 2008 2/5 05:19 Ämne Svmud stängt Quote

Finns bara ett problem, å det är Telia :P inget går som det ska med dom. Fast om det skulle varit igång igår kommer det antagligen igång idag.. eller det får vi hoppas

jonsson
Skrivet 2008 2/5 06:06 Ämne Svmud stängt Quote

exakt
tacka vet ja bbb

Artemis
Skrivet 2008 3/5 12:48 Ämne Svmud stängt Quote

Komigen nu! Gambit! Ring o klaga på dom :D

jonsson
Skrivet 2008 3/5 13:22 Ämne Svmud stängt Quote

håller med artemis

Magus
Skrivet 2008 4/5 07:48 Ämne Svmud stängt Quote

Börjar bli segt utan muddet... Gambit slå lite på telia arbetarna!

Gambit
Skrivet 2008 4/5 11:29 Ämne Svmud stängt Quote

Jag har klagat, fick telefonen fixad igår...nu väntar vi bara på bredbandet också då :)

jonsson
Skrivet 2008 4/5 12:29 Ämne Svmud stängt Quote

bara att hålla ut

Magus
Skrivet 2008 4/5 14:20 Ämne Svmud stängt Quote

fy fan för telia alltså.. det enda dom dårarna gör är att ge en problem. har haft telia i ja hela mitt "bredbandsliv" och dom har aldrig fått det att fungera direkt bra, sämsta ispn någonsin med dom största idioterna bakom spakarna där bort! men vi får la hoppas att dom fixar det sanart ;D

Gambit
Skrivet 2008 4/5 16:49 Ämne Svmud stängt Quote

Jag har faktiskt aldrig haft problem med telia bredbandet, förutom att de är sega vid flytt då :)

Magus
Skrivet 2008 4/5 17:04 Ämne Svmud stängt Quote

jag har i stortsätt haft problem med telia sen jag fick det för ett antal år sedan. Gång på gång ringer man och klagar.. 1dygn senare funkar det prima allt e frid och fröjd i en dag eller två, sedan blir det helt ja segt och värdelöst tappart anslutningen osv. Så har jag haft det och har fortfarande efter flera år och dom vägrar göra något åt det :/

jonsson
Skrivet 2008 5/5 06:25 Ämne Svmud stängt Quote

magus pratar du om fast telefon nu eller mobil?

striker
Skrivet 2008 5/5 11:13 Ämne Svmud stängt Quote

telia snabba mot glocalnet har väntat 25 arbetsdagar nu

Magus
Skrivet 2008 5/5 15:39 Ämne Svmud stängt Quote

Jonsson jag talar om telia fast telefoni/adsl

jonsson
Skrivet 2008 5/5 16:29 Ämne Svmud stängt Quote

ok

Gambit
Skrivet 2008 5/5 16:46 Ämne Svmud stängt Quote

Enligt telia har jag lina 13/5...
Fick en månad utan kostnad pga allt strul. Men de kunde inte skynda på något som vanligt...

Magus
Skrivet 2008 5/5 18:03 Ämne Svmud stängt Quote

Jag har en kär vän som jobbar inom telia.. eller rättaresagt Relacom (dom som sköter telias stationer) och så som han berättar tar sånna här saker ca 10minuter för dom att fixa. Men problemet är att dom är för lata, ska det vara fixat inom 2 veckor, räkna då med att det blir klart inom dom sista dagarna för Relacom orkar inte direkt åka dit akut :P

Artemis
Skrivet 2008 7/5 17:24 Ämne Svmud stängt Quote

Magus, be din kära vän åka hem till gambit och ordna detta så vi kan slakta troll! :)

jonsson
Skrivet 2008 7/5 19:26 Ämne Svmud stängt Quote

ni som vill mudda kan ju alltid anmäla er till magnus mud
*eroni*
dvs skämt
vet ingen som vill mudda på ett sådant mud

Harry Stockholmaren
Skrivet 2008 9/5 15:00 Ämne Svmud stängt Quote

RING OCH KLAGA PÅ TELIA NU GAMBIT!

Gryningstid

Enraders...
[3/4 21:44] <Kvast1> svenskmud.com 2046, kom och spela
[2020-05-10] <Xelniga> Gott att svmud lever 2020
[2019-01-03] <Rofer> Först i år!
[2018-08-21] <Advendosa> Lotsar: Verkar lurt. Men ha lite tålamod. Borde lösa sig snart.
[2018-04-18] <Gandor> YEAH!
[2014-08-23] <Froddo> Kom och lira igen!
[2014-08-23] <Froddo> http://akt3.svmud.se/
[2014-08-23] <Froddo> https://www.facebook.com/ groups/315469728629593/
[2014-08-23] <Froddo> KUNG!
[2011-07-31] <Budbäraren> Och ett webgränssnitt finns det minsann det med. Surfa in på 88.80.20.26.
[2011-07-31] <Budbäraren> SvMUD är tillbaka på 88.80.20.26:2046!
[2011-07-30] <Aroos> Aroos was here!
[2011-06-12] <Rivfader> Brumm.
[2011-03-26] <Balin> Balin was here.
[2010-06-12] <Fuerza> ja zmud vägrade på min med... cmud? det får jag kolla upp :) Tack jaak!
[2010-06-10] <Jaak> Cmud funkar till w7 och zmud funkar ibland, gör inte det på min dator, men på min brors
[2010-05-28] <Fuerza> Någon som vet någon MUDklient som funkar till win7?
[2010-01-09] <Fenix> :&
[2009-10-02] <Morgoth> Ibland längtar man tillbaka till gamla svmud... good times.
[2009-07-20] <Bachus> Ja jävlar, tiden går.... Snart sitter man där med sixten i höger och underar vart tiden tog vägen...
[2009-05-31] <Handfaste> saknar alla muddare
[2009-05-13] <Winter> Tjaaaa! Saknar er alla! Vi borde dricka sprit och äta pizza någon gång!
[2009-05-01] <Theresia> wiiho! hur är läget med er? lyssnade av en händelse på lite musik som skrek MUD så ja var tvungen att komma och hälsa på. puss!
[2009-04-21] <Bachus> Det var ett tag sedan, ärade muddare. Meep meep
[2009-04-20] <Lotsar> Är Gryningstid nere igen?
[2009-04-07] <Rofer> Nu gick den definitivt under. Utan förvarning.
[2009-03-17] <Jaak> Hej, gick världen under?
[2009-03-16] <Gaash> uppe igen! hurra!
[2009-03-15] <Gaash> Det varade inte länge :/
[2009-03-15] <Sokar> Muddet är uppe igen.