![]() | Svenskmud igång, tillfällig IP.
| ||
217.211.23.6 2046 |
Gambit ![]() |
Skulle varit skrivet av mig. Telia var snälla tydligen :) | ||||
Gambit ![]() |
Tyvärr stendog Valgar efter ca 5 minuters uppe tid... Misstänker att jag åker på att köpa en ny server....*********** | ||||
Gambit ![]() |
Tyvärr stendog Valgar efter ca 5 minuters uppe tid... Misstänker att jag åker på att köpa en ny server....*********** | ||||
Magus ![]() |
Å gud... Problem efter problem ;P se nu till att fixa oss ett mud så jag utan problem kan ta med laptopen å mudda utomhus! (så folk inte kan klaga på att man är ute) xD | ||||
jonsson ![]() |
hm va har valgar med muddet att göra? | ||||
Magus ![]() |
Han var väll så omanlig att han döpte sin server till Valgar istället för något porrigt som Jenna J eller liknande xP | ||||
jonsson ![]() |
ah ok kan ju förklara varför hela muddet är nere | ||||
Artemis ![]() |
KOmigen Gambit !! hela muddet ligger i dina händer!!! | ||||
Gambit ![]() |
Ja det är möjligt. Men jag vet inte om jag har råd att hosta upp 6-7k till en ny maskin rakt av. | ||||
Magus ![]() |
Hur stor plats tar muddet på en server? och vad krävs för uppkoppling för att det ska flyta på bra? | ||||
jonsson ![]() |
säger det igen | ||||
Perplexus ![]() |
... | ||||
Perplexus ![]() |
Så Gambit ska få lägga ut 7k själv för att vi andra ska få mudda, Jonsson? | ||||
jonsson ![]() |
typ så ja | ||||
Gambit ![]() |
Ehm? Är jag negativ för att jag kanske inte har råd att hosta upp med en ny server på några timmar...? Bidrag välkomnas tacksamt. | ||||
jonsson ![]() |
negativ sa ja aldrig | ||||
Gambit ![]() |
Nej du skrev inte motiverad och i nästa inlägg svarar du att jag ska hosta upp själv till en ny server så du kan mudda för att det är mitt mud...? | ||||
Artemis ![]() |
Varför ska du ha en ny server? Den gamla duger väl gott och väl? Så krävande är det inte att ha uppe svmud... det är inte direkt som om man behöver någon superdator. Det är juh bara att blicka tillbaka på vilka datorer svmud hade från första början mer än 8 år sen(då var det kanske 3-4 ggr mer personer på den severn också). Det kräver knappast mycket plats i hårdisken, minne eller processorkraft. så varför ska du helt plötsligt ha en ny? | ||||
jonsson ![]() |
nu ska ja nog vara lite trevligare i tonen | ||||
Gambit ![]() |
En butik i närheten säljer "lagom stora" maskiner för runt 3500-4000, ska kolla med dem ifall jag kan köra den gamla disken rakt av. Angående den gamla servern så är det andra gången processor+nätagg gått sönder och jag vill inte lägga mer pengar på den. | ||||
jonsson ![]() |
gambit det kan vara förståeligt | ||||
Magus ![]() |
Gambit, det är inte så att du bor i göteborgs trakterna eller? jag har en äldre dator (ca 1,5ghz med 1g ram) liggade för jag "råkade" bränna min processor med att köra igång den utan kylning på ;P | ||||
Kvast betatestare ![]() ![]() Inlägg: 5 |
Härligt att min dator slocknade med idag... A | ||||
Artemis ![]() |
Till gambit: (förutsatt att du inte blir sponsrad utav någon) | ||||
Laron aka Pripps ![]() |
Att G ska hosta upp pengar själv tycker jag är litet, fel ni är alla med om att spela på muddet. Då borde åtminstonde ett par av er kunna ge något sorts bidrag. Jag själv skulle göra det men för tillfället jag på minus får se vad som händer när jag fått löning. Men om ingen sponsrar tar det den tid det tar.. så enkelt är det. :)) | ||||
Gambit ![]() |
Jag har pyntat upp 3200kr ink moms för en ny server med 2GB ram. | ||||
jonsson ![]() |
med moms!! o jävlar tar nog tillbaka allt dumt ja sa, gambit vet vad ja menar.. | ||||
Harry Stockholmaren ![]() |
Vad har hänt med mudet nu då? skulle det inte bara vara nere över natten? |