Rydion ![]() ![]() Inlägg: 8 |
Samma sak var inte ovanligt förekommande i GT när det var (mycket) folk som spelade. | ||||
Anonym ![]() |
Jag tycker det är pinsamt att ett spel som Svenskmud alltid har varit på det sättet. Visst kommer det alltid finnas rötägg som behandlar de nya som skit och svenskmud, jag skulle nog vilja påstå att spelarna började bete sig sådär i slutet av 1996-1998. Hur kan ett spöke tigga? Svenskmud var ett rollspel, det är inget idag. A | ||||
Somijoz ![]() |
I SvenskMUD finns det personer på både den goda och den onda sidan. Jag antar att personen som dödade dig har en livsinställning av det senare slaget. Sedan tror jag inte att någon går runt och dödar nybörjare om och om igen, utan han ville förmodligen bara visa vem det är som bestämmer. Dessutom har man inte särskilt mycket att förlora på att dö som nybörjare. Det är bara att bita ihop och kämpa vidare. Du lär dig snart vilka som är dina vänner och vilka som inte är det. | ||||
Kauko ![]() |
Jo jag vet att vissa väljer att rollspela onda, men i det här fallet handlar det om att rollspela en psykopatisk mördare. Problemet med svmud är att alldeles för många rollspelar just psykopatiska mördare. Egentligen är det väl väldigt sällsynt att bli dödad för att man frågar om man får en öl på ett värdhus. Man rollspelar i min mening inte en ond karaktär utan en karaktär som är vilsen och korkad. En ond människa handlar utifrån sina egna egoistiska mål utan att se till sina medmänniskors värde. Att döda en man utan anledning är inte ondska utan ett tecken på desparation. | ||||
Asmodeus ![]() ![]() Inlägg: 9 |
SvenskMUD är inget rollspel. Det är ett community med en handfull modulariserade poängsystem, ungefär som facebook. A (den riktiga). |