Korbas lilla gryt
Du är inloggad som Gäst tillsammans med 0 medl. 4 och gäst(er) inga nya meddelanden
Forum / Allmänt snack / Angående datum b.la... Grubblerier

Regor
Angående datum b.la... Grubblerier
Skrivet 2003 21/8 13:13 Quote

Av en ren händelse så råkade jag för första gången läsa i forumet. Jag lade då märke till att de flesta trådar är väldigt gamla. Men sedan såg jag ett inlägg som var daterat 12/11, och började då allvarligt fundera på min tidsuppfattning. Men ganska snart kom jag dock fram till att det måste ha varit förra året. *geni*

Det är förmodligen inget betydande, men om man - som jag - läser igenom dessa inlägg som är ganska precis ett år gamla så kanske man tänker något i stil med "Ah, detta var ju ganska kul och nyskrivet". I och för sig så kanske det inte skulle göra någon skada att blåsa liv i en gammal diskussion, men det skuylle som sagt underlätta om Korba ville lägga fram året också.

Läste också om magisterarbetet. Kommer dock inte ihåg namnet trots att det var knappa två minuter sedan jag läste det. Men jag tycker att det var kul. Jag menar, det känns som om vi är ensamma. Men det finns ju stora MUD med tusentals spelare i, ute i världen. Borde man inte kunna försöka synas mer och på så sätt locka nya muddare och försöka utvidga mudden? Eller är det bara jag som tycker så? Och sen kommer då ju naturligtvis nästa fråga om hur man ska göra det. Men om många hjälps åt så borde vi ju komma på något, förutsatt att intresset finns.

När jag började mudda så var allting nytt och spännande. Man kände verkligen att "rollspelskänslan" fanns där. Men i takt med att man blev "större" så ansågs det i det närmaste... Töntigt?... Att rollspela. För jag menar, är inte det poängen. Snarare än att stå vid nedlagda och diskutera sporten osv. Personligen tycker jag att muddet borde uppdateras och bli mer "formellt". Adelstitlarna är som det är nu helt överflödiga. Det är som sagt var inte mer än titlar. Enligt mitt tycke så skulle man "förtjäna" dem på ett annat sätt en ett uppdrag. Visa sig värdig. Och sedan så skulle hierarkin märkas, inom rimliga gränser - naturligtvis.

Och en annan sak som jag grubblat på i ungefär ett år, och andra säkert ännu längre. Varför expanderar mudden inte? Jag vet ju att det kommit några nya areor nu, men kommer det fler, eller var detta allt? Har Gud förbjudit all area-kodning eller har bara alla somnat? Kanske är detta starten till något nytt? Mudden ska väl ständigt växa, eller? Är det kanske dags att låta folk ansöka om att bli areakodare för att få någonting gjort? Jaja, det är bara lite tankar som jag tänkte dela med mig av. En elogé till Magnus och Gambit som verkar vara vakna och frammåt, mera sådana takter bland resten av magikerna.

Nu väntar jag mig kritik, kommentarer och en massa skit snack. Men detta är bara frågor och inte något smutskastning på magikerna. Kan någon komma med några bra svar så vore jag tacksam =)

Staffan "Regor" Bagge


Kin
Skrivet 2003 23/9 08:38 Ämne Sv: Angående datum b.la... Grubblerier Quote

Må De Regerande Makterna Skälva, SKÅDA REGOR!!! ;)

nirv
Skrivet 2004 9/3 07:51 Ämne Sv: Angående datum b.la... Grubblerier Quote

jag vet inte men nu ska jag gå och bajsa

Skuggmannen
Skrivet 2004 22/8 23:15 Ämne Sv: Angående datum b.la... Grubblerier Quote

Inte illa, någon som törs visa framfötterna...

Tiarana Anciol
Skrivet 2004 30/8 23:46 Ämne Sv: Angående datum b.la... Grubblerier Quote

Jag orkar inte kommentera allt, men jag kan säga detta.
Muddet växer, men väldigt långsamt. Visst det finns magiker inne, men väldigt få av oss programerar aktivt. Det är Gambit, Varion, Frofro, Nils och jag själv som är igång. Aktivitetsgraden på oss är relativt god, men arbetsbördan är enorm. Jag själv, som inte är den duktigaste av oss, jobbar ganska långsamt eftersom jag ännu lär mig. Frofro är duktig, vad Nils sysslar med vet bara han men han är iallafall vaken :) Gambit och Varion... Ja ni förstår själva att förutom att se till att allt fungerar så har de enormt mycket att göra och så har vi ju liv vid sidan om. Har jag glömt någon? Gismo kanske är lite aktiv? Och Magnus givetvis när han har tid. Vad jag menar är att vi är så många färre nu, än vi var för bara ett tag sedan. Tyvärr. Ha tålamod.

Rofer
Skrivet 2004 1/9 15:19 Ämne Sv: Angående datum b.la... Grubblerier Quote

Det finns säkerligen många fantasifulla spelare som skulle passa in i magikerrollen och koda aktivt. Dock tar det ju tid att klara alla uppdrag, jag själv skulle kunna tänka mig att en dag bli magiker, men har inte så stor lust att plöja igenom alla uppdrager rätt uppochner.
Förut när det inte fanns allt för många uppdrag var det många som blev magiker och därför växte muddien så som det gjorde.
Jag tycker man borde ändra magikersystemet och slopa det man har nu att man måste lösa alla uppdrag.

Blev lite osammanhängande, ha överséende.
//Rofer

Molgrum
Skrivet 2004 12/9 18:50 Ämne Sv: Angående datum b.la... Grubblerier Quote

Jag hade gärna räckt en hjälpande hand till kodandet på SvenskMud, om det inte vore för att man måste gå igenom alla uppdrag, skriva uppsatser och viktigast av allt så förlorar man sin spelare. Visst det kanske kommer en tid då jag orkar mig igenom de två första stegen men jag hade aldrig klarat av det sista.

Skuggmannen
Skrivet 2004 17/9 13:22 Ämne Sv: Angående datum b.la... Grubblerier Quote

Det är faktiskt lite underligt det hela. Att desto större kravet blir på magiker, desto fler uppdrag måste man lösa. Det låter lite motsägelsefullt, eller hur? Jag hade löst alla uppdrag och hade ett protokoll en gång i tiden. Att det nu kommit nya uppdrag innebär helt plötsligt att jag är en olämplig magiker? Det är lite knepigt det där.

Jag är också med på det där förslaget om att slopa systemet som det är just nu. Vore det inte enklare att helt enkelt sätta upp några veckor/en månad där folk kan skicka in ansökan om att bli magiker. Där dom skriver vad dom har för idéer, vad dom kan tänka sig att skapa/ändra/lägga till som magiker och vad deras största mål vore som magiker?

Att man förlorar sin spelare tycker jag inte gör något, för troligtvis har man inte mycket tid över till annat än kodande i dagens SvenskMUD ändå.

All heder till er magiker som kodar aktivt och försöker att fortsätta utveckla muddet! Hoppas att ni får något tillskott snart som hjälper er.

//Skuggis.

Gambit
Skrivet 2004 26/10 19:07 Ämne Sv: Angående datum b.la... Grubblerier Quote

Anledningen till att vi har uppdragen är att se om folk verkligen har den ork/tid som det tar att vara magiker.

Kämpen
betatestare
+
Inlägg: 7
Skrivet 2006 20/4 14:03 Ämne Angående datum b.la... Grubblerier Quote

Ett trevligt inlägg som tar upp mycket matnyttigt. Det jag tänkte på som ingen annan har tagit upp än av det du har sagt är väl att det som du säger vissa andra mud är mycket större. Okej vi är ett svenskt mud men vi skulle ju ändå kunna göra någon form av reklam eller annonsering någonstans på nätet? Kanske inte lunarstorm då men ja ni fattar :) Eller varför inte lägga in oss på mudconnector (om de nu tillåter utländska mud)?

Gryningstid

Enraders...
[3/4 21:44] <Kvast1> svenskmud.com 2046, kom och spela
[2020-05-10] <Xelniga> Gott att svmud lever 2020
[2019-01-03] <Rofer> Först i år!
[2018-08-21] <Advendosa> Lotsar: Verkar lurt. Men ha lite tålamod. Borde lösa sig snart.
[2018-04-18] <Gandor> YEAH!
[2014-08-23] <Froddo> Kom och lira igen!
[2014-08-23] <Froddo> http://akt3.svmud.se/
[2014-08-23] <Froddo> https://www.facebook.com/ groups/315469728629593/
[2014-08-23] <Froddo> KUNG!
[2011-07-31] <Budbäraren> Och ett webgränssnitt finns det minsann det med. Surfa in på 88.80.20.26.
[2011-07-31] <Budbäraren> SvMUD är tillbaka på 88.80.20.26:2046!
[2011-07-30] <Aroos> Aroos was here!
[2011-06-12] <Rivfader> Brumm.
[2011-03-26] <Balin> Balin was here.
[2010-06-12] <Fuerza> ja zmud vägrade på min med... cmud? det får jag kolla upp :) Tack jaak!
[2010-06-10] <Jaak> Cmud funkar till w7 och zmud funkar ibland, gör inte det på min dator, men på min brors
[2010-05-28] <Fuerza> Någon som vet någon MUDklient som funkar till win7?
[2010-01-09] <Fenix> :&
[2009-10-02] <Morgoth> Ibland längtar man tillbaka till gamla svmud... good times.
[2009-07-20] <Bachus> Ja jävlar, tiden går.... Snart sitter man där med sixten i höger och underar vart tiden tog vägen...
[2009-05-31] <Handfaste> saknar alla muddare
[2009-05-13] <Winter> Tjaaaa! Saknar er alla! Vi borde dricka sprit och äta pizza någon gång!
[2009-05-01] <Theresia> wiiho! hur är läget med er? lyssnade av en händelse på lite musik som skrek MUD så ja var tvungen att komma och hälsa på. puss!
[2009-04-21] <Bachus> Det var ett tag sedan, ärade muddare. Meep meep
[2009-04-20] <Lotsar> Är Gryningstid nere igen?
[2009-04-07] <Rofer> Nu gick den definitivt under. Utan förvarning.
[2009-03-17] <Jaak> Hej, gick världen under?
[2009-03-16] <Gaash> uppe igen! hurra!
[2009-03-15] <Gaash> Det varade inte länge :/
[2009-03-15] <Sokar> Muddet är uppe igen.