Korbas lilla gryt
Du är inloggad som Gäst tillsammans med 0 medl. 0 och gäst(er) inga nya meddelanden
Forum / Mudskvaller / Svmud.

Tiarana
Svmud.
Skrivet 2004 22/11 10:09 Quote

Vill tacka alla som stått ut med diverse småbarnsfasoner genom tiderna och beklaga eller kanske gratulera för att de slipper i fortsättningen. Kulmen noddes igår med inlägg 222 på tavlan och alla som var inne igårkväll sent vet säkert vad jag menar.
Jag är ledsen och besviken, för att inte säga att de andra är det, när det är så få som kan förstöra för så många.
Kram på er.


Skuggis.
Skrivet 2004 22/11 13:27 Ämne Sv: Svmud. Quote

Kalla mig optimist om ni vill, men jag tror inte några fjortisar som inte har något liv kan lyckas dra ner Svmud helt och hållet. Vi snackar om några idioter som inte har ett bättre liv än att på all sin fritid sitta i en virtuell värld och hävda sig i brist på både hjärnkraft och andra saker.

Att vuxna, intellektuella människor som Gambit, Magnus och Linus skulle låta sig besegras av ett fåtal småglin vill jag inte se som en möjlighet. Möjligvtvis vill dom ha en semester från dom, men det vill väl alla?

Visst, Svmud kanske inte är världens bästa rollspelsmud. Men det har en samling mycket bra rollspelare ändå, och bra kodare som utan tacksamhet kodat vidare. Allt deras arbete kan inte gå till spillo, bara pga att en värdelös liten fjortis gjort en töntig serie som avspeglar dennes liv?

Gambit, Magnus, Linus och andra berörda: Tack för att ni står ut med småglinen, trots att tacksamheten från de övriga inte är alltför stor. Ni har gjort bra ifrån er med Svmud under alla dessa år, och jag litar på att ni säkert lär fortsätta igen. Efter en välförtjänt semester.

Så se nu till att ni får en riktigt skön semester från snorungarna på Svmud...bara den inte blir FÖR lång. ;)

/Skuggis - Bestämd på att Svmud besegrar snorungarna.

Amfistor
Skrivet 2004 22/11 15:19 Ämne Sv: Svmud. Quote

Jag vågar inte heller tro att småglinen som inte uppfört sig tillräckligt bra för att få stanna kvar i Svmud med sina gamla karaktärer och därmed bestämt sig för att engagera all sin tid åt att förstöra och visa hur pass omogna de är genom att göra livet surt för allt och alla istället för att släppa hela Svmud när de till och med vet att de själva har gjort fel (pustar), kommer att lyckas i sina helt onödiga och så förbaskat barnsliga upptåg.

Ärkemagikerna, som Skuggmannen säger, har lagt ner stor tid och mycket arbete på Svenskmud vilket man inte får glömma att ge dem en eloge för. Det finns faktiskt de som uppskattar allt ideellt arbete som lagts ned på Svenskmud och man får beklaga sig över att inte alla har samma insikt.

Enligt mig har Ärkemagikerna alltid uppfört sig gott och jag förstår egentligen inte vad upprorsmakarna har för grunder för sina påhopp och dumdristiga fasoner? Jag blir så arg att jag inte kan uttrycka mig klart varpå jag tänker avsluta det här numera onödiga inlägg... för ingen verkar bry sig eller lyssna.

Tiarana
Skrivet 2004 22/11 15:19 Ämne Sv: Svmud. Quote

Jag tänkte bara skriva ett litet citat. Som Gambit bad oss informera om: Varken Magnus eller jag orkar grotta i det här.
Vi kommer ha stängt länge...kanske för alltid.
MVH Tia

Skuggis.
Skrivet 2004 22/11 16:19 Ämne Sv: Svmud. Quote

Dvs en lång semester. Inte för alltid. Den dag Gambit och Magnus besegras av småglin och patetiska fjortisar, den dagen fryser helvetet till is.

/Skuggis - Säker på sin sak.

Bahxn
Skrivet 2004 22/11 17:10 Ämne Sv: Svmud. Quote

o/
o>
\o

Darkan
Skrivet 2004 23/11 20:32 Ämne Sv: Svmud. Quote

Jo, det är inte kul när någon förstör. Men jag hoppas på det bästa. Jag kan dock inte förstå hur man kan låta sig besegras av omogna idioter som "inanna", "bokne", "asmodeus", "idimmu", och den andra idiotiska gruppen av människor som bahxn och andra nedsatta magiker..

I annat fall så söker jag kodare för tillfället. ;) *smygreklam*
MVH
/Darkan

Gandor
Skrivet 2004 27/11 01:32 Ämne Sv: Svmud. Quote

Så länge svmud finns så kommer det finnas personer som försöker förstöra. Det ligger helt enkelt i vissas natur att göra det. Om det beror på att bevisa för sig själv eller för andra att man kan göra det lämnar jag osagt. Men en sak är säker: så fort (och om) muddet öppnar igen, så kommer folk förstöra igen. Kanske har svmud gjort sitt, och det är dags att gå vidare?

Skuggis.
Skrivet 2004 28/11 13:46 Ämne Sv: Svmud. Quote

Det är helt rätt. Så länge Svmud finns, så finns det någon som dedikerar sitt liv åt att försöka förstöra det. Varför man nu sätter det som livsmål går ju också att fråga sig.

Men hur som helst: Självklart finns det någon liten fjortis som försöker förstöra saker den var för värdelös på. Det är ju så; är man kass på något så sticker man eller förstör man. Det handlar mest här om att vi antingen står ut och ignorerar dom fjortisar som försöker sig på att hävda sig, eller att man fixar bättre säkerhetssystem.

Men hur som helst, Svmud öppnar säkerligen när Gambit och CO fått tillräckligt mycket semester från småglinen.

Hierokliff
Skrivet 2004 29/11 14:23 Ämne Sv: Svmud. Quote

Ganska tragiskt att det finns människor som förstör för andra. Hur gick det för alla andra svenska mud som var på gång för ett par år sedan?

Btw grymt snygg sida det hära.

//Hierokliff den gamle buttre.

Skuggis.
Skrivet 2004 29/11 17:15 Ämne Sv: Svmud. Quote

Vänta nu här...Hierokliff...Är det inte du som gjorde katakomberna bland annat i SvenskMUD? Isåfall vill jag klaga på att du inte är så aktiv. ;-] Bli aktiv när muddet öppnar igen!

Jag kan inte säga att jag har så stor koll på hur det går med de övriga svenska mudden, men GryningsTid är ju tydligen på G (www.gryningstid.com) samt att det finns en hel del småprojekt bland muddare nu när Svmud tagit paus verkar det som.

/Skuggis.

Zorak
Skrivet 2004 6/12 12:25 Ämne Sv: Svmud. Quote

Ett tips : Lev med faktumet att SvMUD aldrig kommer att dra igång igen, då kan ni inte bli annat än positivt överaskade

Nirv
Skrivet 2004 7/12 14:14 Ämne Sv: Svmud. Quote

det är tråkigt, men samtidigt kan man vända sig till andra ställen.

MVH

/Marcus

Rydion
Skrivet 2004 7/12 22:32 Ämne Sv: Svmud. Quote

Yepp... Det stämmer. GT är på gång. Öppnar nån gång runt årsskiftet... Välkomna dit... Om ni inte orkar vänta kan ni läsa in er på forumet... Det kommer garanterat ta lite tid. Sen när ni gjort det ska ni se att vi öppnar inom kort.

Advendosa
Skrivet 2004 8/12 06:59 Ämne Sv: Svmud. Quote

Ar det samma vardelosa stridssystem dar som i SVmud?

Gambit
Skrivet 2004 12/12 15:00 Ämne Sv: Svmud. Quote

Nej. Vi har ett eget värdelöst stridssystem där.

På tal om inget så är SvenskMUD igång igen.

Idimmu
Skrivet 2004 13/12 22:33 Ämne Sv: Svmud. Quote

...Men medelsnittsintelligenskvoten sjönk till hälften lika snabbt som Dumbit febrilt och dreglande tippade på tangentbordet och sitt hallonröda ollon...

Korba
admin
+++
Inlägg: 147
Skrivet 2004 14/12 10:38 Ämne Sv: Svmud. Quote

Så väl här som i andra forum på nätet så gäller vanlig netikett. Grytet har ingen sida som förklarar innebörden, utan vi förutsätter (naivt nog) att våra besökare kan uppföra sig. Jag kan däremot hänvisa till susning.nu (http://susning.nu/Netikett) och Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Netiquette) som beskriver innebörden av detta begrepp.

/Korba

---
Korba
Mcaber
+
Inlägg: 4
Skrivet 2006 28/9 17:34 Ämne Svmud. Quote

Jag som varit ute ur svängen ett bra tag. Vad var det som hände för att få svmud att stänga? Vad gäller att inte öppna muddet för att folk ger sig in och är dumma, nja. Jag tror inte att sådana människor (el.motsv) dedikerar sitt liv till att förstöra svmud, de förstör nog så mycket de kan överhuvudtaget. Så det gäller bara att ha mekanismer för att bli av med dem.

/McAber


Skrivet 2006 28/9 22:31 Ämne Svmud. Quote
Jag som varit ute ur svängen ett bra tag. Vad var det som hände för att få svmud att stänga?
/McAber

SvenskMUD har fått stänga ett flertal gånger för att ärkemagikerna har ledsnat på spelare som trakasserat dem både i och utanför SvenskMUD. Det har även stängt för att kod läckt ut till spelare.

Numera fungerar det relativt bra eftersom störiga spelare sorteras bort redan i väntrummet som införts. Nackdelen är väl att nya, och vettiga, spelare har lite svårare att komma igång med SvenskMUD.

Pripps
+
Inlägg: 15
Skrivet 2007 27/2 01:35 Ämne Svmud. Quote

Alle man till gryningstid på momangen !?

Gryningstid

Enraders...
[3/4 21:44] <Kvast1> svenskmud.com 2046, kom och spela
[2020-05-10] <Xelniga> Gott att svmud lever 2020
[2019-01-03] <Rofer> Först i år!
[2018-08-21] <Advendosa> Lotsar: Verkar lurt. Men ha lite tålamod. Borde lösa sig snart.
[2018-04-18] <Gandor> YEAH!
[2014-08-23] <Froddo> Kom och lira igen!
[2014-08-23] <Froddo> http://akt3.svmud.se/
[2014-08-23] <Froddo> https://www.facebook.com/ groups/315469728629593/
[2014-08-23] <Froddo> KUNG!
[2011-07-31] <Budbäraren> Och ett webgränssnitt finns det minsann det med. Surfa in på 88.80.20.26.
[2011-07-31] <Budbäraren> SvMUD är tillbaka på 88.80.20.26:2046!
[2011-07-30] <Aroos> Aroos was here!
[2011-06-12] <Rivfader> Brumm.
[2011-03-26] <Balin> Balin was here.
[2010-06-12] <Fuerza> ja zmud vägrade på min med... cmud? det får jag kolla upp :) Tack jaak!
[2010-06-10] <Jaak> Cmud funkar till w7 och zmud funkar ibland, gör inte det på min dator, men på min brors
[2010-05-28] <Fuerza> Någon som vet någon MUDklient som funkar till win7?
[2010-01-09] <Fenix> :&
[2009-10-02] <Morgoth> Ibland längtar man tillbaka till gamla svmud... good times.
[2009-07-20] <Bachus> Ja jävlar, tiden går.... Snart sitter man där med sixten i höger och underar vart tiden tog vägen...
[2009-05-31] <Handfaste> saknar alla muddare
[2009-05-13] <Winter> Tjaaaa! Saknar er alla! Vi borde dricka sprit och äta pizza någon gång!
[2009-05-01] <Theresia> wiiho! hur är läget med er? lyssnade av en händelse på lite musik som skrek MUD så ja var tvungen att komma och hälsa på. puss!
[2009-04-21] <Bachus> Det var ett tag sedan, ärade muddare. Meep meep
[2009-04-20] <Lotsar> Är Gryningstid nere igen?
[2009-04-07] <Rofer> Nu gick den definitivt under. Utan förvarning.
[2009-03-17] <Jaak> Hej, gick världen under?
[2009-03-16] <Gaash> uppe igen! hurra!
[2009-03-15] <Gaash> Det varade inte länge :/
[2009-03-15] <Sokar> Muddet är uppe igen.