Korbas lilla gryt
Du är inloggad som Gäst tillsammans med 0 medl. 0 och gäst(er) inga nya meddelanden
Forum / Mudskvaller / Alternativt Svenskmud öppet


Alternativt Svenskmud öppet
Skrivet 2007 14/4 14:38 Quote

81.224.219.208 port 2046


Anonym
Skrivet 2007 14/4 20:33 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Kodar här gör bla. Gambit, Varion och Rydion. Skall bli mer rollspelsinriktat. PK tillåtet. Linus har gett tillstånd att använda Svmuds kod till den här versionen.

Alendiel
Skrivet 2007 15/4 00:27 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Betyder det att ni har övergivit Gryningstid? Det sista GT behöver är mindre tid från skaparna. Det kommer förstöra världen.

Pripps
+
Inlägg: 15
Skrivet 2007 15/4 01:03 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Haha fett nice :] vad härligt att se

Alendiel
Skrivet 2007 15/4 16:42 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

"Fett nice att GT är kört" Eller vad menar du, Pripps?

Pripps
+
Inlägg: 15
Skrivet 2007 15/4 18:06 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

det där svaret är så idiotiskt så jag tänker inte ens kommentera det. De flesta vet redan vad jag menar med detta..

Alendiel
Skrivet 2007 15/4 20:58 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Det betyder samma sak. Inse det eller förneka det.

Alendiel
Skrivet 2007 15/4 22:59 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

De flesta förändringar som skett på SvenskMUD - akt 2 är kopierar av de förändringar som skett på det andra muddet. Plötsligt var det accepterat... Det känns som lite hyckleri.

Korba
admin
+++
Inlägg: 147
Skrivet 2007 16/4 06:36 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote
De flesta förändringar som skett på SvenskMUD - akt 2 är kopierar av de förändringar som skett på det andra muddet. Plötsligt var det accepterat... Det känns som lite hyckleri.

Hyckleri? Absolut inte. Motsättningarna (enligt min mening) har aldrig varit ändringar utan tillvägagångssättet. Det är en faslig skillnad på att bryta sig in och stjäla kod för att tvinga fram förändringar, gentemot att fråga om lov och få tillåtelse att kopiera och förändra.

---
Korba
Gambit
Skrivet 2007 16/4 06:20 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Ehm. Jag har inte ens sett vilja ändringar de gjort, och jag ligger bakom alla förändringar i akt 2...

Skuggmannen
Betatestare
+
Inlägg: 24
Skrivet 2007 16/4 06:33 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Alendiel är iofs antingen en av de mest korkade människor som vandrat på denna planet (tillsammans med övriga NinjaMUD-lojala) eller bara enormt lättlurad. Personen i fråga tror ju att de är snälla små oskyldiga personer som "lånade" SvenskMUD efter att SvenskMUD stängdes trots att många bevis och säkra källor bevisar att SvenskMUD stängdes -efter- att det stals. Trots detta håller Alendiel kvar vid den lögn han antingen själv hittat på eller som han blivit inmatad och hjärntvättad med i NinjaMUD.

Så varför ens försöka argumentera mot Alendiel? Personen har haft fel i allting den skrivit hittills på Grytet och tror den haft rätt alla gånger. En sådan person behöver man inte argumentera emot, den enda som går på hans snack är folk som är lika korkade själva och jag vetifasen om det är bra eller dåligt egentligen. Hursomhelst, slösa inte tid på honom, han gör ju ett bra jobb åt oss att skämma ut NinjaMUD så vi slipper det. :)

MvH Skuggis.

P.S. Och så kommer säkerligen ett barnsligt svar tillbaka som, som vanligt, bekräftar hur de är på NinjaMUD, och självklart något som är lönlöst och som inte kommer att få svar. D.S.

Alendiel
Skrivet 2007 16/4 07:02 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Gambit: Det spelar ingen roll. Det kanske är grundläggande och typiska förändringar, men faktum är personer har klagat på de förändringar som har tillämpats på det andra svmud, för att sedan jubla över samma förändringar som har gjorts på ditt mud. Det är hyckleri, oavsett bakomliggande omständigheter.

Korba: Enligt din mening, men inte enligt andra personer.

Skuggmannen: Jag kan i alla fall söka glädje i att jag inte ligger på samma, barnsliga, argumentationsnivå som dig. Du känner inte mig, och vet du vad? MUD är ett intresse... Försök undvika personliga och grundlösa påhopp. Det om något är pinsamt.

Bregalad
Skrivet 2007 16/4 07:32 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

För det första tycker jag att det skulle vara skönt utan alla fjantiga påhopp. Låt andra tycka vad de vill, men givetvis kan man argumentera mot/för också.

För det andra tycker jag helt klart att känslan/stämningen i det alternativa SvenskMUD (AlternativMUD?) är överlägsen NinjaMUD. På något sätt vuxnare och mer ursprungligt.

TROTS det vill jag ha tillbaka originalet, och tycker det vore enormt bra om Linus, Gud, kunde göra sin mäktiga stämma hörd. Här på Grytet, på svmud.lysator.liu.se eller någon annanstans. DET är vad jag skulle vilja skedde just nu.

jonsson
Skrivet 2007 16/4 08:06 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

gillar skarp gambit alternativa svenskmud.

Anonym
Skrivet 2007 16/4 18:04 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Finns gamla karaktärer kvar eller är det nystart?

jonsson
Skrivet 2007 16/4 19:05 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

nystart alla måste skapa nya karaktärer.

gnägghästen
Skrivet 2007 16/4 21:00 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Jag tror någon behöver sticka hål på skuggmannens ego innan han lyfter från marken.

jonsson
Skrivet 2007 17/4 08:26 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

ligger hela muddet nere? kommer inte in. går inte att ansluta.

Rydion
+
Inlägg: 8
Skrivet 2007 17/4 08:30 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Jopp. Ligger nere, har kontaktat Marthin
och förhoppningsvis startar han upp det
ASAP! :)

jonsson
Skrivet 2007 17/4 08:55 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

skönt nu går det igen.

bräk
Skrivet 2007 17/4 09:27 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Jag kan också fundera lite på hur det kommer bli med GT nu framöver. Visst är jag glad att svmud akt 2 har öppnat portarna men jag hade faktiskt helt av allt sett 50 aktiva spelare på GT då det faktiskt är ett bra mud med stor potential.

Utan en doktorsavhandling som stöd för det jag säger nu vågar jag nog ändå påstå att människor har en tendens att lägga mer tid på saker som uppskattas. Det vill säga att svmud akt 2 kommer få många spelare på köpet vilket innebär att Gambit och Rydion troligtvis kommer känna större skaparglädje för nya svmud.

Framtiden får väl utvisa hur det blir men jag är lite orolig för GT, som sagt.

Gambit
Skrivet 2007 17/4 13:03 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Bräk: Du har helt rätt. Självklart är det mer tacksamt för både mig och Rydion att skapa för 40 människor istället för 5.

jonsson
Skrivet 2007 17/4 19:00 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

vadå kommer svmud akt 2 att stängas?

bräk
Skrivet 2007 17/4 21:09 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Nej, Jonsson, så ska du nog inte tolka Gambits inlägg.
Jag förmodar och utgår ifrån att Svmud akt 2 och GT kommer att samexistera men att det som sagt säkerligen kommer att läggas mest energi på Svmud akt 2.

En utsvävande gissning är att Gambit kanske bestämmer sig för att implementera delar av GT-koden i nya svmud och till slut kanske de kommer att smälta samman.
Det kan hända att en del ogärna ser en sådan framtid då jag fattat att många människor gillar svmud för sin charmiga enkelhet och anspråkslöshet.

jonsson
Skrivet 2007 18/4 08:17 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

vad häftigt det skulle bli.
som sagt gillar skarpt gambit nya svmud akt2

Rydion
Skrivet 2007 18/4 14:36 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Med största sannolikhet kommer inte GT och Svmud-Akt2 smälta samman

Intors
Skrivet 2007 18/4 14:55 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Nej, men troligtvis innebär att att GT stendör (vilket det väl redan delvis gjort). Tyvärr tycker jag Gambits förändringar (50 nivåer?) och liknande i Akt 2 förstör mycket av grunden i SvMUD.

Allra bäst vore det om originalet kom tillbaka, näst bäst vore att "NinjaMUD" tog över rollen som SvMUD helt och fick tillbaka moralisterna som motsätter sig det till spelet (så stor roll kan det inte spela - och det här med att all känsla har försvunnit och att allt helt plötsligt blev skit för att namnen på skaparna byttes ut och en del små förbättringar gjorde är ju bara löjligt). Men det är bara min lilla åsikt...

Att behöva starta om en karaktär man haft i 7 år är fruktansvärt tråkigt, det är nog det jag ogillar allra mest med Akt 2 - och att dessutom göra om grunden för hela spelet, så att karaktären i vilket fall som helst hade blivit inkomplett.

Anonym
Skrivet 2007 18/4 15:10 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Det kan påpekas att det varit väldigt positivt gensvar från många angående att "tvingas" börja om från början. Många ser det, rimligt nog, mer som en möjlighet att få utvecklas på nytt. Skapa sig nya förutsättningar. Samt att många inser att alla har lika stor (mycket större iaf) chans att bli något nu. Förr var rådsplatser så hårt bestämda att det var svårt att ens avsätta inaktiva, vilket gillena led av en hel del. Nu har gillen möjlighet att få nya aktiva råd och folk har överhuvud taget större chans att bli rådsmedlemmar. Som många insett är det främst aktiva gillen som lockar folk, inte att komma med "nya" saker. Jag tänker inte ens kommentera NinjaMUD, denna tråd handlar inte om det tramset. Finns andra trådar för det onödiga ämnet.

Hursomhelst. De som har något emot SvenskMUD- Akt 2 är inte tvingade att spela det. Ni är fria att göra något annat. Men uppenbarligen är det ett enormt intresse och positivt gensvar med denna version och det tycker jag är bra kul att se.

Gäst
Skrivet 2007 18/4 15:20 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Det är alltid stort intresse i början. Vi får väl se hur det ser ut om ett par veckor, en månad. Är det lika då är jag faktiskt imponerad.

bräk
Skrivet 2007 18/4 15:57 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Håller med. Att tvingas till nystart gör det mycket mer motiverande att spela just med tanke på vad som sas ovan angående rådsplatser m.m.

Kan ju bara hoppas att folk fortsätter spela och att aktiviteten kommer vara fortsatt hög.

Seså, tipsa alla era gamla (och nya) mudvänner nu!

Morfus
Skrivet 2007 18/4 20:31 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Jag har inget emot svmud men hoppas att det inte innebär slutet för GT. Har precis börjat uppskatta det.

jonsson
Skrivet 2007 19/4 07:40 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

ta inte illa upp nu gambit osv
men jag gillade aldrig riktigt gt
tycker det var svårt att komma igång på något vis.
tacka vet ja svmud akt2
som sagt inget ont om gt.

Alendiel
Skrivet 2007 20/4 06:58 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Att gillesråden är mer tillgängliga är fel. Jag loggade in och plötsligt så vara alla gamla, idlande, rådsmedlemmar tillsatta direkt.

Hillda
Skrivet 2007 20/4 09:32 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Alla gillens rådsplatser är inte tillsatta, Stengillet t.ex är just nu ett anarki gille ;) vilket det iof alltid varit lite.

Skuggmannen
Betatestare
+
Inlägg: 24
Skrivet 2007 20/4 11:01 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Det enda gille som -hade- ett inaktivt råd av de som fått tillsatta råd var TempelOrden, och deras aktivitet har ökat. Alendiel har som vanligt ingen fakta eller något belägg för sina åsikter. Vill ni ha fakta, logga in och notera de aktiva råd som blivit utsedda (särskilt eftersom det bara är två gillen som ens fått ett råd just nu).

Tack återigen Alendiel för att hjälper "SvenskMUD - Akt 2" att växa genom att komma med så oförberedda påhopp att stödet för oss växer. Fortsätt kämpa för oss!

Alendiel
Skrivet 2007 21/4 12:22 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Jag vet. Jag hade fel.

Eowyne
+
Inlägg: 4
Skrivet 2007 21/4 22:25 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

HA! Mitt namn är skyddat... ;) Jag får inte adda det ;)

Alendiel
Skrivet 2007 22/4 00:16 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Taskigt. :)

Anonym
Skrivet 2007 22/4 08:33 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Eowyne, försök igen inom någon dag eller två. Det där är enkelt fixat genom att någon talar med Gambit vilket jag tänkte göra på en gång nu. Hoppas du tittar in!

Anonym2
Skrivet 2007 22/4 10:48 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Någon som vet hur aktiviteten i Ninjamud har påverkats av att Svmud akt 2 öppnat?

Pripps
+
Inlägg: 15
Skrivet 2007 22/4 20:46 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Förhoppningsvis negativt? ;P

jonsson
Skrivet 2007 23/4 19:03 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

håller med föregående hoppas ninjamud stänger ner helt och hållet så buggigt som det är.

Anonym
Skrivet 2007 25/4 21:46 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Är Muddet nere igen nu, eller är det bara annat trubbel?

Fenrisulvens vän
Skrivet 2007 25/4 22:38 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote
Är Muddet nere igen nu, eller är det bara annat trubbel?

Det är ett planerat driftstopp. Sov gott i natt och återkom i morgon förmiddag igen.

Rånny
Skrivet 2007 29/4 17:41 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Asch... mitt namn var tydligen reserverat. För vem då, tro...? ;-)

Fågel
Skrivet 2007 1/7 19:42 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Gah.

Mitt namn var oxo reserverat.
Märkligt, för vem skulle komma på tanken att låna det ? Svårt att tro att nån skulle tycka om att leka mig. :o)
//BirdeNamNam.

Eowyne
+
Inlägg: 4
Skrivet 2007 9/7 06:14 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Hej pippin. Alla namn reserverade. Jag blev insläppt till slut efter lite flirtande ;)

/banish
Skrivet 2007 9/7 13:31 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Det är bara att prata med Gambit om man vill använda sitt namn från gamla SvenskMUD. De är spärrade av just den anledningen att ingen annan ska norpa dem och låtsas att han/hon är ni.

Gonz
Skrivet 2007 17/11 19:07 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Är svmud nere eller?

Somijoz
Skrivet 2007 3/12 14:05 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote
Är svmud nere eller?

Nej, det är öppet: mud.grytet.org 2046

Gonz
Skrivet 2007 17/11 19:14 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Svara plz...

Mugin
Skrivet 2007 20/12 11:28 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

Hmm, vad ar adressen till NinjaMud?

svmud.lysator.liu.se 23 verkar ju vara gammalt nu..

jonsson
Skrivet 2007 20/12 13:28 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

ninjamud är nedlagt

Vilse
Skrivet 2007 23/12 17:44 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

mud.grytet.org 2046 är det enda SvenskMUD som är aktivt och utvecklas för närvarande. Alla andra kan ni glömma.

jonsson
Skrivet 2007 27/12 00:05 Ämne Alternativt Svenskmud öppet Quote

hmm ok? utväcklas inte gryningstid?

Gryningstid

Enraders...
[3/4 21:44] <Kvast1> svenskmud.com 2046, kom och spela
[2020-05-10] <Xelniga> Gott att svmud lever 2020
[2019-01-03] <Rofer> Först i år!
[2018-08-21] <Advendosa> Lotsar: Verkar lurt. Men ha lite tålamod. Borde lösa sig snart.
[2018-04-18] <Gandor> YEAH!
[2014-08-23] <Froddo> Kom och lira igen!
[2014-08-23] <Froddo> http://akt3.svmud.se/
[2014-08-23] <Froddo> https://www.facebook.com/ groups/315469728629593/
[2014-08-23] <Froddo> KUNG!
[2011-07-31] <Budbäraren> Och ett webgränssnitt finns det minsann det med. Surfa in på 88.80.20.26.
[2011-07-31] <Budbäraren> SvMUD är tillbaka på 88.80.20.26:2046!
[2011-07-30] <Aroos> Aroos was here!
[2011-06-12] <Rivfader> Brumm.
[2011-03-26] <Balin> Balin was here.
[2010-06-12] <Fuerza> ja zmud vägrade på min med... cmud? det får jag kolla upp :) Tack jaak!
[2010-06-10] <Jaak> Cmud funkar till w7 och zmud funkar ibland, gör inte det på min dator, men på min brors
[2010-05-28] <Fuerza> Någon som vet någon MUDklient som funkar till win7?
[2010-01-09] <Fenix> :&
[2009-10-02] <Morgoth> Ibland längtar man tillbaka till gamla svmud... good times.
[2009-07-20] <Bachus> Ja jävlar, tiden går.... Snart sitter man där med sixten i höger och underar vart tiden tog vägen...
[2009-05-31] <Handfaste> saknar alla muddare
[2009-05-13] <Winter> Tjaaaa! Saknar er alla! Vi borde dricka sprit och äta pizza någon gång!
[2009-05-01] <Theresia> wiiho! hur är läget med er? lyssnade av en händelse på lite musik som skrek MUD så ja var tvungen att komma och hälsa på. puss!
[2009-04-21] <Bachus> Det var ett tag sedan, ärade muddare. Meep meep
[2009-04-20] <Lotsar> Är Gryningstid nere igen?
[2009-04-07] <Rofer> Nu gick den definitivt under. Utan förvarning.
[2009-03-17] <Jaak> Hej, gick världen under?
[2009-03-16] <Gaash> uppe igen! hurra!
[2009-03-15] <Gaash> Det varade inte länge :/
[2009-03-15] <Sokar> Muddet är uppe igen.